جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۰
۰ نفر

عزیز شاه محمدی: در 3 هفته اخیر بالغ بر 120 فلسطینی در غزه کشته شده‌اند که اکثر آنان مردم بی‌دفاع و کودکان بوده‌اند.

اهالی غزه علاوه بر اینکه با هواپیماهای اف-16 و هلی‌کوپترهای آپاچی مورد حمله قرار می‌گیرند، در تنگنای تهیه کالاهای اساسی و دارو برای بیماران نیز قرار دارند.

شدت سخت گیری نسبت‌به فلسطینی‌های غزه به حدی است که حتی دبیر کل سازمان ملل و پاپ بندیکت شانزدهم که معمولاً در قضایایی که یک طرف آن اسرائیل باشد، ساکت می‌مانند، نیز وحشی گری اسرائیل را محکوم کرده‌اند. از بهمن ماه سال 1384 که حماس در انتخابات پارلمان فلسطین پیروز شد، تاکنون بالغ بر 900‌فلسطینی در حمله مستقیم اسرائیل کشته شده‌ و هزاران نفر نیز از فقدان دارو و گرسنگی جان باخته‌اند.

اسرائیل درصدد است مشکل غزه و حماس را با هم حل کند اما روشن است که با همه این خونریزی‌ها هنوز موفقیتی به دست نیاورده است. در این میان تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس و نماینده گروه چهارجانبه ( آمریکا، اروپا، سازمان ملل و روسیه ) همچنان از عملیات نظامی اسرائیل علیه ‌مردم غیرنظامی فلسطینی به‌عنوان حق دفاع از خود حمایت می‌کند.

علاوه بر آن هفته گذشته نیکلاسارکوزی رئیس‌جمهوری فرانسه در استقبالی کم نظیر از شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی در کاخ الیزه پذیرایی کرد. پرز در اولین سفر خارجی خود با سمت رئیس رژیم صهیونیستی، به‌عنوان مرد صلح در پاریس استقبال شد. سارکوزی البته نگفت که چرا به پرز لقب مرد صلح داده است.

آیا به‌خاطر ساختن دیوار حائل است؟ آیا به‌خاطر ادامه شهرک‌سازی‌ در اراضی اشغالی فلسطین است؟ آیا به‌خاطر گرسنگی دادن به مردم فلسطین و نسل کشی در غزه است؟ یا به خاطر حمله به لبنان و تخریب تمامی زیر ساخت‌های اقتصادی این کشور؟

البته سارکوزی با دعوت از پرز در حالی که رژیم صهیونیستی به‌دلیل جنایات آمریکایی در غزه تحت فشار افکار عمومی قرار دارد، به اندازه کافی به رژیم‌صهیونیستی کمک کرده است و قرار است خرداد ما ه سال آینده نیز به تل‌آویو  سفر کند.

حمایت همه جانبه انگلیس و فرانسه از اسرائیل در آستانه شصتمین سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی همه ماجرا نیست، بلکه آنگلامرکل، صدراعظم آلمان نیز در رأس یک هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی فردا یکشنبه وارد تل آویو می‌شود. خانم مرکل البته با کلی کش و قوس افتخار یافته است که به‌عنوان اولین صدر اعظم در پارلمان اسرائیل به زبان آلمانی سخنرانی کند.

صدر اعظم‌های قبلی آلمان هم در پارلمان اسرائیل سخنرانی کرده‌اند اما نه به زبان آلمانی، ولی چون خانم مرکل روابط آلمان و اسرائیل را بسیار ارتقا داده است، این فرصت به وی داده شده که به زبان آلمانی سخنرانی کند. روابط اتحادیه اروپا که به حق باید آن‌را امپراتوری اروپا نامید، با اسرائیل به گونه‌ای است که حداقل در شرایط فعلی نمی‌توان از آن به‌عنوان یک میانجی  بی‌طرف یاد کرد.

رژیم صهیونیستی در آستانه شصتمین سال تأسیس خود، در ضعیف‌ترین دوران خود بسر می‌برد و بنابر گزارش کمیته وینوگراد به‌دلیل رفتار اسرائیلی‌ها درجریان جنگ به حزب‌الله ثابت شده است که رفتار جمعیت اسرائیل هنوز به سطح رفتار یک ملت ارتقا نیافته است و تا آن موقع اسرائیل حتی در شرایط صلح  یا در شرایط آرامش نیز قادر به ادامه بقا نخواهد بود.

از این‌رو با توجه به مشکلات رژیم صهیونیستی که هیچ‌یک راه حل نظامی ندارد و مسئله غزه این مهم را به خوبی ثابت می‌کند، امپراتوری اروپا سعی می‌کند با تمام توان دیپلماتیک خود، برای ادامه بقای رژیم صهیونیستی وارد میدان شود.

کد خبر 46499

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز