جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۶
۰ نفر

گروه ورزشی: مهدی مهدوی‌کیا، جواد کاظمیان، وحید طالب‌لو، محمد نصرتی، علی سامره، رضا عنایتی و رسول خطیبی به اردوی تیم ملی دعوت نشدند.

حضور 5 بازیکن سایپا در تیم‌ملی باعث شده تا برخی به دعوت این تعداد بازیکن از این تیم که در فصل اخیر از شرایط چندان مناسبی در جدول برخوردار نیست، انتقاد کنند.

در فهرست دعوت‌شدگان به تیم‌ملی اسامی بازیکنانی دیده می‌شود که به نظر می‌رسید شانسی برای دعوت به تیم ملی نداشته باشند. این موضوع از آنجا نشأت می‌گرفت که گفته می‌شد علی دایی با آنها رابطه چندان خوبی ندارد.

شاخص‌ترین آنها، ایمان مبعلی بود که از زمان حضور در فولاد و درگیری با علی دایی در حین دیدار سوپرجام میان فولاد و صباباتری که با دایی مشکلاتی داشت و گفته می‌شد به هیچ‌وجه به تیم‌ملی دعوت نخواهد شد. این شایعه اما هیچ‌وقت شکل واقعی به خود نگرفت و حتی مبعلی پس از انتخاب دایی به عنوان سرمربی تیم‌ملی قویاً این موضوع را رد کرد و گفت: «هرچه بود، بعد از آن بازی تمام شد. آن دیدار و تمام مسائلش به تاریخ پیوست.»

هافبک الشباب در آن مقطع نیز با صراحت خاطرنشان کرد: «اخیراً در فوتبال امارات آنقدر خوب کار کرده‌ام که مطمئنم علی دایی من را به تیم‌ملی دعوت خواهد کرد.»

مهدوی‌کیا: من مصدوم بودم

کاپیتان تیم‌ملی نیز در زمره بازیکنانی قرار داشت که از چند سال قبل شایعه اختلاف پنهانی او با دایی در محافل ورزشی مطرح بود، هرچند این اختلاف هیچ‌وقت علنی نشد.

مهدی مهدوی‌کیا اما پس از اختلاف با دایی، برخلاف اکثر لژیونرها با ملایمت به گزینش اخیر سرمربی انتقاد می‌کند: «من مصدوم بودم اما بهتر بود قبل از انتخاب اخیر، مسئولان و دست‌اندرکاران فدراسیون و تیم‌ملی، به من هم زنگ می‌زدند و از وضعیتم مطلع می‌شدند، البته من مدتی است که مصدوم هستم و این اقدام خیلی عجیب و غیرمنتظره‌ای نیست.»

کاپیتان تیم‌ملی دوست ندارد به مسائلی که پیرامون او و سرمربی تیم‌ملی وجود دارد، دامن بزند: «نه، اینها شایعه است. دوست ندارم به اختلافاتی که ساخته و پرداخته ذهن برخی‌ افرادی است، دامن بزنم.»

مهدوی‌کیا ادامه می‌دهد: «من مصدوم بودم و حداقل شرایط بازی در دو دیدار اخیر تیم‌ملی را نداشتم. بنابراین اگر دعوت هم می‌شدم، نمی‌توانستم برای بازی‌های اخیر در خدمت تیم‌ملی باشم.»

کاپیتان تیم‌ملی در مورد سایر لژیونرهای دعوت نشده اظهارنظر صریحی نمی‌کند: «من نمی‌توانم در مورد دیگر لژیونرهای دعوت نشده نظر بدهم، چون به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای، معتقدم هر بازیکنی تنها در جایگاهی قرار دارد که تنها می‌تواند در مورد خودش اظهارنظر کند. به اعتقاد من، این امر برای تمام بازیکنان یکسان است و در مورد کاپیتان و سایر ملی‌پوشان نیز تفاوتی ندارد.»

مهدوی‌کیا در پایان صحبت‌هایش اطمینان می‌دهد که به زودی شرایط حضور در مستطیل سبز را پیدا خواهد کرد: «در حال سپری کردن مراحل نهایی درمان هستم و از یکشنبه تمرینات سبک خود را آغاز خواهم کرد. چنانچه مجدداً با مشکل دیگری مواجه نشوم، در تمرینات گروهی اینتراخت شرکت خواهم کرد.»

نصرتی: اعتراضی ندارم

محمد نصرتی که حتی قبل از شروع رقابت‌‌های این فصل لیگ‌برتر صحبت از مذاکره‌اش با علی دایی برای پیوستن به سایپا نیز شنیده می‌شود، به تیم‌ملی دعوت نشد. نصرتی اما در این رابطه واکنش منفی از خود نشان نمی‌دهد.

او می‌گوید: «من در یک‌ماه و نیم اخیر و در مسابقات لیگ‌برتر فقط در یک بازی برای پرسپولیس بازی کردم و تقریبا در تمام بازی‌های اخیر، از جمله ابومسلم، مقاومت‌سپاسی و پاس همدان غایب بودم، چون یا مصدوم بودم یا شرایط ایده‌آلی برای انجام بازی نداشتم.»

مدافع پرسپولیس ادامه می‌دهد: «فکر می‌کنم علی دایی، آماده‌ترین‌ها را به تیم‌ملی دعوت کرده است. به هر حال هر مربی اصول و ایده‌های خاصی برای دعوت از بازیکنان دارد که قطعا علی دایی هم از آن اصل تبعیت کرده است.»

نصرتی از دعوت نشدن به تیم‌ملی اصلا ناراحت نیست: «به دعوت نشدنم اعتراضی ندارم. مطمئنم در اردوها و سایر بازی‌های پیش‌رو، به من هم فرصت لازم داده خواهد شد. مطمئنا در این شرایط حساس، سرمربی تیم‌ملی صلاح تیمش را بهتر از هر شخصی می‌داند و برای انتخاب بازیکنان جدید، تمام جوانب امر را سنجیده است. اعتقاد دارم باید به انتخاب علی دایی احترام گذاشت. کار برای تیم‌ملی واقعا سخت است و قطعا همه ما باید در راه صعود به جام‌جهانی به سرمربی تیم‌ملی کمک کنیم.»

محمد نصرتی در پایان از برطرف شدن آسیب‌دیدگی‌اش می‌گوید: «مصدومیتم کاملا برطرف شده است. البته درد کمی دارم که چندان جدی نیست و این مشکل کوچک هم به زودی بهبود خواهد یافت.»

کد خبر 46491

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز