رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در مورد انتشار شایعاتی مبنی بر استفاده از آمبولانس‌ها در دستگیری و انتقال برخی اغتشاشگران در ناآرامی‌های اخیر توضیح داد.

تخریب آمبولانس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت: این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد و قویا تکذیب می‌شود. بی‌تردید این شایعات نیز خطی تبلیغاتی است که افراد خاص برای لاپوشانی رفتارهای زشت، ناجوانمردانه و غیرانسانی حمله به آمبولانس‌ها و مراکز فوریت‌های پزشکی بافته‌اند تا بلکه این رفتار غیرقابل توجیه عده‌ای معدود افراد اخلالگر و شرور را در برخی شهرها توجیه کنند.

جهانپور تاکید کرد: آنچه رسالت، مسئولیت و وظیفه وزارت بهداشت و نظام سلامت بوده و است، رسیدگی عاجل به نیازهای سلامتی و فوریت‌های پزشکی بیماران و مصدومان است. وزارت بهداشت و مجموعه عوامل آن هیچ‌گاه از هیچ مصدوم و بیماری درباره مسلک، دین، مذهب، گرایش سیاسی و این‌که به کدام طرف ماجرا در اعتراضات یا اغتشاشات تعلق دارند، سوال نخواهد کرد.وی ادامه داد: با وجود هجمه‌های غیرانسانی و رفتار زشتی که برخی افراد و اشرار مرتکب شدند و به بهانه‌های واهی بیش از ۱۵۰ دستگاه آمبولانس و خودرو امدادی و پشتیبانی و بیش از ۴۰ پایگاه فوریت‌های پزشکی و افزون بر ۱۵ نفر از پرسنل خدوم و زحمتکش اورژانس ۱۱۵ را مورد حمله و همجمه قرار دادند، همکاران ما در سراسر کشور - چه در مراکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس پیش‌بیمارستانی و چه در بیمارستان‌ها - کماکان با استفاده از تمامی توان و ظرفیت‌های موجود سعی در رسیدگی به بیماران، مصدومان و امدادخواهان در هر نقطه‌ای از کشور داشتند و دارند. این درحالی است که بارها و بارها از سوی اشرار و اراذل و اوباش در روند خدمت‌رسانی و حتی عبور و مرور اختلال ایجاد شد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در مورد آمار مصدومان و قربانیان اغتشاشات هفته گذشته اظهار کرد: قاعدتا تنها مرجع صلاحیتدار برای تعیین علت فوت و آمار کشته‌شدگان احتمالی، سازمان پزشکی قانونی است.

وی با ابراز تاسف از خسارت‌های واردشده به مراکز فوریت‌های پزشکی و آمبولانس‌ها و تکنسین‌های اورژانس از سوی اغتشاشگران گفت: حتی در صحنه‌های جنگ و رزم بین کشورهای مختلف هم سپیدپوشان نظام سلامت، امدادگران و آمبولانس‌ها و خودروهای امدادی از تعرض طرفین مصون هستند. مایه تاسف است که رذالت عده‌ای به جایی رسیده برسد که حتی مانع خدمت‌رسانی، امدادرسانی و درمان هم‌وطنان بیمار یا مصدوم خودشان شوند و هیچ شایعه‌ای برای کتمان یا سرپوش گذاشتن بر این رفتار غیرانسانی پذیرفتنی نخواهد بود.

کد خبر 464856

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha