با رأی هیئت‌داوران سی و سومین جشنواره تئاتر استان ایلام برگزیدگان در بخش‌های مختلف تجلیل شدند.

جشنواره تئاتر ایلام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در این جشنواره در بخش موسیقی شهناز آئینی برای نمایش «ترانه‌ای برای تو» و محمد قدیمی و ابراهیم ابراهیمی برای نمایش «استرالیا» تجلیل شدند.

سایر برترین ‌های این جشنواره در بخش‌های مختلف به این شرح است:

  • بخش طراحی صحنه:

تقدیر: آریان شمس الهی برای نمایش «ماهی‌ها هم می‌خوابند»

برگزیده: مهرداد علیزاده برای نمایش «کوچه برلن»

  • بخش بازیگری زن:

رتبه سوم به‌صورت مشترک: سمیرا عبدیان و سپیده صحرایی برای نمایش «کوچه برلن»

رتبه دوم: فاطمه اسدالهی برای نمایش «ماتیک، مانیک»

رتبه اول: حسنا قبادی برای نمایش «استرالیا»

  • بخش بازیگری مرد:

رتبه سوم: علی بهادری برای نمایش «ماتیک، مانیک»

رتبه دوم: مالک آبسالان برای نمایش «ترانه‌ای برای تو»

رتبه اول: امیرعباس زاده برای نمایش «استرالیا»

  • بخش نمایشنامه‌نویسی:

رتبه سوم: بابک زمانی برای نمایش «ماهی‌ها هم می‌خوابند»

رتبه دوم: پیام لاریان برای نمایش «استرالیا»

رتبه اول: سعید خیرالهی برای نمایش «کوچه برلن»

  • بخش کارگردانی:

رتبه سوم: طیبه صیدمحمدی برای نمایش «ماهی‌ها هم می‌خوابند»

رتبه دوم: مهرداد علیزاده برای نمایش «کوچه برلن»

رتبه اول: حسنا قبادی و افسانه محمدی برای نمایش «استرالیا»

همچنین از سه بازیگر نوجوانی که در این جشنواره نقش‌آفرینی کردند شامل امیرعلی علیزاده و پارمیس سلیمان پور در نمایش «کوچه برلن» و وانیا شکرپور در نمایش «ترانه‌ای برای تو» تقدیر شد.

«عمران خودآموز» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در این مراسم اظهار کرد: جشنواره ایستگاه پایانی تئاتر استان نیست و جشنواره تئاتر استان ایلام، سکویی برای جهش و گام برداشتن به سمت قله‌های بالاتر است.

وی با بیان اینکه هیجان جشنواره نباید ما را از ضعف‌هایی که داریم غافل سازد، تصریح کرد: باید تلاش کنیم برای حل ضعف‌هایی که در این حوزه وجود دارد، بیشتر به آموزش‌های تخصصی توجه شود تا این نقاط ضعف را به نقطه قوت تبدیل کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام بابیان اینکه استان ایلام در حوزه تئاتر دارای استعدادهای درخشانی است، یادآور شد: درخشش هنرمندان عرصه تئاتر استان ایلام در جشنواره‌های ملی و حتی بین‌المللی گواه این موضوع است و ما نیز در حد امکان تلاش کرده‌ایم که بستر لازم را برای فعالیت گروه‌های تئاتر در استان فراهم کنیم.
 
خودآموز با اشاره به ساخت و افتتاح پلاتو و تماشاخانه استاد باسره در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی، افزود: جایگاه اهالی تئاتر استان بیش از این هاست اما بضاعت ما در همین حد بود که بتوانیم نخستین پلاتوی تخصصی تئاتر استان را ایجاد کنیم.

 وی بابیان اینکه تماشاخانه استاد باسره یک زیرساخت فرهنگی بسیار مهم برای تقویت تئاتر استان ایلام است، خاطرنشان کرد: امسال خوشحال هستیم که برخی از آثار در این سالن به روی صحنه رفت و اجراهای عمومی آثار نیز در همین تماشاخانه صورت می‌گیرد.

 مهران جنگلی دبیر جشنواره نیز با اشاره به اینکه فراخوان این جشنواره مردادماه منتشر شد، گفت: بر اساس تصمیماتی که از سوی شورای نظارت و ارزشیابی گرفته شد، ده اثر جهت بازبینی و راه‌یابی به جشنواره معرفی شدند که از این میان شش اثر به مرحله نهایی راه یافتند.
 
وی اظهار کرد: آثاری که به این جشنواره راه نیافتند، به این معنا نیست که تئاتر نبودند، در حقیقت این آثار برگ خریدها و معیارهای لازم را برای شرکت در جشنواره نداشتند وگرنه هرکدام از آن‌ها قابلیت اجرایی دارند.

«سعید خیرالهی» ، رئیس انجمن نمایش استان ایلام نیز در این مراسم، گفت: در این چند سالی که انجمن‌های نمایش در استان‌ها دوباره شکل گرفتند، از همان ابتدا سیاست ما و اداره کل بر این بود که تمام تمرکز ما بر روی اجراهای عمومی باشد.

وی ابراز کرد: تقریباً از سه سال پیش رویه‌ی انجمن نمایش استان همین بوده هرچند این حرکت به‌کندی صورت گرفته اما امید داریم تا اجراهای عمومی آثار را ارتقا دهیم.

خیرالهی خاطرنشان کرد: خوشبختانه اولویت اصلی گروه‌ها در حال حاضر، اجرای عمومی است، اتفاق خوشایند اینجاست که عمده‌ی آثاری که اجرای عمومی داشتند با استقبال خوبی مواجه شدند و در گیشه پرفروش بودند.

نمایش «استرالیا» به کارگردانی حسنا قبادی و افسانه محمدی از سوی هیئت‌داوران برای حضور در جشنواره بین‌المللی فجر معرفی شد.

کد خبر 464853

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha