مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
۰ نفر

عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار داشت: این قنات‌ها در شهرستان مهران در دشت امیرآباد و برای آبیاری اراضی در این منطقه در حال احیا هستند.

قنات‌های ایلام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شنبه‌زاده افزود: این قنات‌های تاریخی مربوط به ۱۲۰ سال پیش و دوره قاجار است که در صورت بازسازی و لایه‌روبی فعال می‌شوند.

وی یادآور شد: همچنین در ۶ ماهه نخست امسال ۶ بنای مهم تاریخی در استان شامل شهر تاریخی سیمره، قلعه والی، کاخ فلاحتی، امامزاده مهدی صالح ماژین، عمارت والی کهره و قلعه کنجانچم با اعتبار چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال مرمت شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام افزود: همچنین در ۶ ماهه نخست امسال ۳۵۰ فقره پروانه تولید انفرادی برای متقاضیان حقیقی در یکی از رشته‌های مصوب صنایع‌دستی صادر شد.

شنبه‌زاده اظهار داشت: این پروانه برای افرادیکه دارای تخصص، تجربه و آشنایی کامل با فرایند تولید هستند، صادر شده است.

وی با بیان اینکه این مجوزها بیانگر نوع و ظرفیت تولید و سرمایه‌گذاری انجام شده برای یک رشته در مکانی معین است، گفت: افراد دارای مجوز پروانه تولید انفرادی به شکل مستمر و مداوم در رشته مورد تقاضای خود فعالیت و تولید خواهند داشت.

شنبه‌زاده همچنین در خصوص سرکشی از آثار تاریخی استان یادآور شد: در ۶ ماه نخست امسال از سوی نیروهای یگان حفاظت، ۲ هزار و ۱۵۰ سرکشی از آثار تاریخی و فرهنگی استان صورت گرفت.

وی افزود: در این بازه زمانی ۲۶ نفر در راستای تخلفات حفاری‌های غیرمجاز در استان با همکاری نیروهای انتظامی دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

شنبه زاده یادآور شد: از حفاران غیرمجاز ۱۳ دستگاه فلزیاب، ۴۷ سکه و ۴۹ قلم شیء تاریخی با همکاری پرسنل نیروی انتظامی استان کشف و ضبط شد.

وی از افزایش ۲۰ درصدی اسکان مسافران و گردشگران در مراکز اقامتی خبر داد و گفت: در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۱۴۰ هزار مسافر داخلی در واحدهای اقامتی استان اعم از هتل، مهمان‌پذیر، کمپ، خانه‌مسافر و اقامت‌گاه بوم‌گردی اسکان داشتند.

شنبه زاده یادآور شد: ۱۱ هتل، پنج مهمان‌پذیر، ۶۳ خانه‌مسافر و ۲۴ اقامت‌گاه بوم‌گردی در استان فعالیت می‌کنند و هم اکنون بیش از سه هزار و ۲۰۰ تخت در واحدهای اقامتی تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان ایلام آماده میزبانی از مسافران و گردشگران هستند.

استان ایلام  یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که ۷۷۰ اثر آن تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است که از این تعداد ۷۳۳ اثر تاریخی، ۲۴ اثر معنوی، ۶ اثر طبیعی و هفت اثر نیز مکان رویداد دفاع مقدس است.

کد خبر 464842

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha