ساشا بارون کوهن در یک سخنرانی تند و تیز به سیاست‌های مارک زاکربرگ تاخت و ادعا کرد اگر امروز آدولف هیتلر زنده بود، اجازه می‌یافت در فیس‌بوک برای خودش آگهی بزند و تبلیغ کند.

ساشا بارون كوهن و مارك زاكربرگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، بازیگر و کمدین آمریکایی که در ایران و بسیاری از کشورهای دنیا با شخصیت سینمایی و خیالی «بورات» شناخته می‌شود، در سخنرانی شامگاه پنجشنبه در اتحادیه ضد افترا فیس‌بوک را بزرگ‌ترین ماشین پروپاگاندا در تاریخ توصیف و به دیگر شبکه‌های اجتماعی حسابی حمله کرد.

بارون کوهن با انتقاد از شبکه‌های اجتماعی به خاطر پراکندن حس نفرت و اطلاعات نادرست بین مردم گفت: «فیس‌بوک، توییتر، یوتیوب و گوگل بزرگ‌ترین ماشین‌های پروپاگاندا در تاریخ هستند و در رخ دادن انبوه حمله‌های مرگبار و نژادپرستانه به پیروان مذاهب و اقلیت‌های نژادی مسئولیت دارند.»

کمدین آمریکایی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نقش شبکه‌های اجتماعی در افزایش یافتن نفرت و خشونت افزود: «الگوریتمی که این پلتفرم‌ها بر اساس آنها فعالیت می‌کنند، محتوای محبوب کاربران را بزرگنمایی می‌کند؛ داستان‌هایی که به مذاق مردم خوش می‌آید و به خشم و ترس اشاره دارد. به همین دلیل است که خبرهای جعلی بر خبرهای واقعی پیشی می‌گیرند و پژوهش‌ها نشان می‌دهد دروغ زودتر از حقیقت راه خود را می‌یابد.»

بارون کوهن با تاکید بر اینکه جوزف گوبلز (وزیر تبلیغات آلمان نازی) چه‌ها که نمی‌توانست با فیس‌بوک بکند، گفت: «اگر پول بدهی، می‌توانی هر آگهی سیاسی که دوست داشتی در فیس‌بوک کار کنی، حتی اگر دروغ باشد. بر اساس این منطق اگر فیس‌بوک در دهه ۱۹۳۰ وجود خارجی داشت، به هیتلر اجازه می‌داد یک آگهی ۳۰ ثانیه‌ای درباره سیاست‌های خود کار کند.»

کد خبر 464817

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha