اعضای شورای شهر اردبیل در طرحی خواستار ساماندهی و تعیین تکلیف نیروهای حجمی و قراردادی شهرداری اردبیل شدند.

علیرضا پوستی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در هشتادوچهارمین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل رئیس شورای شهر اردبیل اظهار کرد: با توجه به مراجعه مکرر نیروهای کارگری شهرداری به پارلمان محلی اعضای شورای شهر طرحی را پیشنهاد کردند تا تعیین تکلیف نیروهای حجمی و قراردادی شهرداری اردبیل انجام شده و از بکارگیری نیروها به صورت سلیقه‌ای و یا سفارشی جلوگیری شود.

علیرضا پوستی خاطرنشان کرد: با اصلاح ساختار نیروهای انسانی در شهرداری اردبیل و بهره‌گیری بهینه از نیروی انسانی قرار شد کارگروهی در شورای شهر با نگاه کارشناسی شکل گرفته و شیوه‌نامه جذب و بکارگیری نیروها تهیه و تدوین شود.

وی گفت: ما در فصول مختلف سال با اعتراض نیروهای فصلی و قراردادی شاهد هستیم که در کنار آن جذب نیروهای جدید نیز با اعتراض‌هایی روبرو می‌شود که با توجه به اینکه وظیفه ذاتی شورا نظارت بر اقدامات و فعالیت‌های شهرداری است براساس شیوه نامه تهیه شده سعی خواهیم کرد تا نارضایتی‌ها را در این باب کاهش دهیم.

رئیس شورای شهر اردبیل افزود: با سامان یافتن نیروها و بکارگیری و جذب قانونی نیروها در مجموعه شهرداری اعتراض‌ها به حداقل رسیده و عدالت واقعی در بکارگیری نیروهای مجموعه شهرداری و توزیع خدماتی که ارائه می‌شود، به درستی به انجام می‌رسد.

وی با گرامیداشت هفته بسیج این نهال پرثمر انقلاب را تهدیدی بزرگ علیه استکبار جهانی اعلام کرد و افزود: ملت ایران با روحیه بسیجی خود در همه صحنه‌ها ضمن نشان دادن هوشیاری خوود ترفند دشمنان را خنثی کردند.

رئیس شورای شهر اردبیل ادامه داد: با ورود بسیج به صحنه دفاع مقدس و نقش‌آفرینی بی‌نظیر آنها کفه ترازوی جنگ به نفع ایران سنگینی کرد و رزمندگان اسلام توانستند پیروز اصلی جنگ تحمیلی باشند.

پوستی تصریح کرد: بعد از پایان جنگ نیز حضور بسیجیان در صحنه‌های مختلف سازندگی، فرهنگی، اقتصادی و ... برای این کشور ابهتی بی‌نظیر خلق کرده که در حیات ایران ماندگار خواهد بود.

وی به تقسیط بدهی شهرداری به تامین اجتماعی و تامین وثیقه ملکی از سوی شهرداری از بابت بخشودگی جرایم بیمه‌ای شهرداری به تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: تامین اجتماعی برای اعمال بخشودگی جرایم وثیقه می‌خواهد که قرار شد شهرداری نسبت به تامین آن اقدام کند.

رئیس شورای شهر اردبیل این امر را به نفع شهرداری در پایان دادن به بدهی آنها در قبال ارائه خدمات تامین اجتماعی برای کارکنان شهرداری اعلام کرد و افزود: شهرداری موظف است در ۲۴ قسط بدهی ۲۲ میلیارد تومانی خود را به تامین اجتماعی پرداخت کند.

پوستی همچنین ادامه بهسازی کانال مغان به درخواست اهالی منطقه با کمک شهرداری اردبیل را یادآور شد و اظهار کرد: یک کیلومتر از بهسازی کانال گلمغان باقی مانده تا شهرداری با اختصاص ۵۷۰ میلیون تومان اعتبار این پروژه را به سرانجام برساند تا جلوی طغیان فصلی رودخانه و نهر مورد نظر گرفته شود.

وی تلاش شهرداری اردبیل را برای تملک ۵۰ هکتار از اراضی نیار یادآور شد و گفت: با اصرار اعضای شورای شهر قرار شد این لایحه در کمیسیون مورد بررسی بیشتر قرار گیرد تا پیشنهادات برای عملیاتی شدن پارک ۲۵ هکتاری در این منطقه و سایر طرح‌های اجرایی در این محدوده شهر مشخص شده تا شهرداری سال آینده با تملک کامل فعالیت خود را در این منطقه آغاز کند.

کد خبر 464808

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha