جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۵:۱۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: یک کارشناس هنری کالج سلطنتی لندن موفق شد اصالت یک تابلوی نقاشی از چهره ولفگانگ آمادئوس موتزارت موسیقیدان برجسته اتریشی قرن هجدهم را تایید کند.

به گزارش همشهری آنلاین؛ واحد مرکزی خبر در گزارشی از خبرگزاری فرانسه از لندن،  آورده است که بر این تابلوی رنگ و روغن با ابعاد سی و پنج در چهل و هشت سانتی متر، تصویری از موتزارت جوان با لباسی قرمز رنگ که همواره آن را بر تن داشت ترسیم شده است.

به گفته کارشناسان کالج سلطنتی لندن، این تابلوی نقاشی که بدون شک در سال هزار و هفتصد و هشتاد و سه یعنی زمانی که موتزارت بیست و هفت سال داشته است توسط جوزف هیکل Joseph Hickel  نقاش دربار اتریش کشیده شده است میلیون ها دلار ارزش دارد.

Wolfgang-Amadeus-Mozart

پروفسور کلیف ایسن Cliff Eisen از کالج سلطنتی لندن در این‌باره گفت با قاطعیت می‌توان گفت این پرتره از موتزارت، مهمترین نقاشی چهره‌ای است که از زمان مرگ اهنگساز در سال 1791 تا کنون کشف و اصالت ان تایید شده است. وی افزود تا کنون تنها اصالت چهار تابلو از چهره موتزارت به تایید کارشناسان هنری رسیده است.

این تابلو که دویست سال ناشناخته مانده بود در سال دو هزار و پنج توسط یک مجموعه دار امریکایی خریداری شد و پیش از ان به بازماندگان "یوهان لورنز هگناور" از دوستان پدر موتزارت تعلق داشت.

ولفگانگ آمادئوس موتزارت اهنگساز نابغه اتریشی در سال هزار و هفتصد و پنجاه و شش در شهر سالزبورگ متولد شد و در سال هزار و هفتصد و نود و یک در سی و پنج سالگی در گذشت و این در حالی است که بیش از ششصد اثر بی نظیر موسیقایی از وی به جای مانده است.

کد خبر 46476

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز