معاون خدمات شهری شهرداری سمنان گفت: زیرساخت‌ها برای ساماندهی آب‌های سطحی و اجرای طرح‌های فنی بعد از بارش شدید باران در شهر سمنان فراهم نیست.

آبگرفتگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، جواد نجاریانی روز شنبه ۲ آذر گفت: در دهه‌های گذشته با توسعه و ایجاد شهرک‌های مسکونی، طرح ساماندهی آب‌های سطحی به صورت نقطه ای در مرکز استان اجرا شد.

وی خاطر نشان کرد: با اجرا نشدن طرح‌های کلان در ساماندهی آب‌های سطحی، بعد از بارش شدید باران شاهد آبگرفتگی معابر در برخی از نقاط شهر سمنان هستیم.

معاون خدمات شهری شهرداری سمنان ادامه داد: همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای ایجاد سیل‌بند در مناطق بالادست سمنان ضروری است و با مساعدت فرمانداری برای ساماندهی آب‌های سطحی اقدام‌هایی در دست بررسی است.

نجاریانی اضافه کرد: طرح جمع‌آوری و ساماندهی آب‌های سطحی با همکاری معاونت عمرانی شهرداری سمنان در حال تدوین است که با اجرای این طرح گام‌های اساسی برای رفع مشکلات زیرساختی مرکز استان برداشته می‌شود.

وی تصریح کرد: ساخت پل در اطراف منطقه حسن‌آباد سمنان با همکاری فرمانداری و اداره کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری برای ساماندهی آب‌های سطحی در دست پیگیری است.

معاون خدمات شهری شهرداری سمنان گفت: در کنار توجه به مسایل عمرانی، رفع مشکلات زیرساختی برای توسعه و آبادانی و خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به شهروندان در دست پیگیری است و در سال جاری ۳۱ میلیارد ریال برای ساماندهی آب سطحی از سوی شهرداری سمنان اعتبار مصوب شده است.

شهر ۲۰۰ هزار نفری سمنان در روزهای بارانی با آبگرفتگی معابر و مزاحمت سیلاب ها برای تردد عابران و خودروها مواجه است.

کد خبر 464759

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha