رسیدن قیمت گوجه‌فرنگی به هر کیلو هشت تا ۱۲ هزار تومان در بازار به گران شدن بنزین ارتباط ندارد و یکی از دلایل آن بارندگی‌های شدید اخیر و کاهش عرضه به بازار است.

گوجه فرنگي

به گزارش همشهری آنلاین، از چند روز پیش قیمت گوجه‌فرنگی در بازار پایتخت افزایشی عجیب داشته و تا ۱۲ هزار تومان هم بالا رفته است. گرچه قیمت هر کیلو گوجه در میدان مرکزی میوه و تره‌بار کمتر از شش هزار تومان اعلام شده که قیمت نهایی آن با سود ۳۵ درصد در خرده‌فروشی باید کمتر از هشت هزار تومان باشد اما کمبود گوجه و کیفیت پایین آن در میادین، مردم را ناچار از مراجعه به میوه‌فروشی‌های سطح شهر و وانتی‌ها کرده است.

این در حالی است که قیمت گوجه در بازار آزاد از هشت تا ۱۲ هزار تومان در نوسان است و با میانگین قیمت ۱۰ هزار تومان دست مصرف‌کننده می‌رسد. مقام‌های مسئول در اتحادیه میوه و سبزی معتقدند افزایش اخیر قیمت گوجه به دلیل کمبود آن رخ داده و در آینده نزدیک با ورود گوجه‌فرنگی بوشهر به بازار قیمت‌ها متعادل می‌شود؛ بحثی تکراری که تقریبا در تمام موارد گران شدن میوه و سبزی به گوش می‌رسد.

اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار درباره دلیل گران شدن گوجه‌فرنگی در روزهای اخیر به تسنیم گفته است: تغییر فصل، کاهش محل‌های تولید این محصول و برودت هوا در بیشتر استان‌ها دلیل گران شدن گوجه است. در تهران و شهرهای اطراف مانند کرج، قزوین و ورامین گوجه برداشت نمی‌شود و تنها گوجه بوشهر به تهران می‌آید. این قیمت‌های بالا موقتی است و قیمت گوجه در هفته‌های آینده کاهش می‌یابد.

گوجه‌فرنگی که تا چند هفته پیش با بهترین کیفیت به قیمت هر کیلو هزار تا دو هزار تومان دست مصرف‌کننده می‌رسید، در یکی دو هفته اخیر پنج تا ۱۰ برابر افزایش قیمت داشته و کیفیت آن هم به اندازه گذشته نیست.

کد خبر 464723

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha