مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از فراهم کردن زمینه آزادسازی هفت زندانی جرایم غیرعمد از محل درآمد موقوفات این استان خبر داد.

آزادی زندانی

به گزارش همشهری آنلاین حجت‌الاسلام محمد کاروند در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این تعداد زندانی جرایم غیرعمد در استان در راستای اجرای امینانه نیات واقف و از محل موقوفه بازار بزرگ آصف سنندج آزاد شدند.

وی با بیان اینکه برای آزادی این تعداد زندانی ۸۰۰ میلیون ریال از محل درآمد این موقوفه اختصاص داده شد، افزود: موقوفه بازار بزرگ آصف تاکنون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به ستاد دیه استان کمک کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: این اداره کل در ۲ ماه گذشته از محل درآمد سایر موقوفات نیز زمینه آزادی چهار نفر دیگر از زندانیان جرایم غیرعمد استان را فراهم کرده و در مجموع این بازه زمانی تعداد زندانیان آزاد شده به ۱۱ نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: رویکرد جدید سازمان اوقاف و امور خیریه انجام کارهای خیریه و اجتماعی، بخصوص آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و حمایت از خانواده‌های آنان است و این مهم در استان کردستان نیز با جدیت دنبال می‌شود.

حجت‌الاسلام کاروند گفت: وقف احسان ماندگاری است که ثمرات و برکات آن همواره باقی می‌ماند بنابراین از خیران و واقفان انتظار می‌رود در وقف‌های خود کمک به نیازمندان بویژه آزادسازی زندانیان را بیشتر مورد توجه داشته باشند.

استان کردستان دارای ۲ هزار و ۹۶۵ موقوفه با ۱۵ هزار و ۱۹۸ رقبه متصرفی، سه هزار و ۷۸ رقبه غیرمتصرفی و ۱۱۵ رقبه اشتراک و تولیت است.

کد خبر 464682

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کردستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha