جمعه ۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
۰ نفر

سید محمد حسینی، راننده ۴۸ ساله تاکسی درون شهری بانه در آخرین روز از هفته کتاب به عنوان کتابخوان برتر این شهرستان معرفی و تجلیل شد.

سید محمد حسینی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا حسینی از پنج سال پیش عضو کتابخانه عمومی نبی اکرم(ص) بانه شده و هر هفته سه جلد کتاب به امانت می‌گیرد و روزانه بیش از دو ساعت مطالعه دارد که همین سبب شد امسال به عنوان کتابخوان برتر شهرستان بانه معرفی شود.

این کتابخوان نمونه  اظهار کرد: شب‌ها به صورت مداوم دو ساعت کتاب می‌خوانم و در طول روز هم از هر فرصت کوتاهی در هنگام کار برای مطالعه استفاده می‌کنم.

سیدمحمد حسینی که تا پایه اول دبیرستان درس خوانده است، افزود: در همه موضوع‌ها مطالعه دارم اما بیشتر به رُمان و ادبیات داستانی علاقه‌مندم و در زمان اوقات فراغت برای ادامه ماجرای کتاب و خواندن آن تشویق می‌شوم.

وی با بیان اینکه مطالعه بخش مهمی از برنامه روزانه ام است، گفت: از پنج سال پیش عضو کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) هستم و هر هفته سه کتاب به امانت گرفته و آنها را می‌خوانم و از مطالعه آنها لذت می‌برم.

حسینی ادامه داد: خواهر و بردارم که تحصیلات دانشگاهی دارند عضو کتابخانه هستند و با همکاری آنها سالانه حدود ۱۰۰ جلد کتاب با موضوعات مختلف را می‌خوانم گاهی با همفکری هم کتابی را برای مطالعه انتخاب می‌کنیم.

وی افزود: با وجود علاقه فراوان به ادامه تحصیل به دلیل مشکلات خاص نتوانستم تحصیلاتم را دنبال کنم اما همواره تلاش کردم از مطالعه و دانش روز عقب نمانم و به همه جوانان توصیه می‌کنم فرصت خود را هدر ندهند و از اوقات فراغت خود به خوبی استفاده کنند چرا که کتاب بهترین دوست ساکت انسان است.

این راننده تاکسی تاکید کرد: شغلم هیچگاه مانع از مطالعه نشده و در هنگامی که منتظر مسافر هستم همچنان از فرصت استفاده کرده و کتاب می‌خوانم.

۲۱۹ عضو کتابخانه‌های عمومی بانه بیش از ۳۵ سال سن دارند

رئیس کتابخانه های عمومی بانه گفت: اعضای کتابخانه‌های عمومی این شهرستان چهار هزار و ۱۰۰ نفر هستند که ۲۱۹ نفر آنها بالای ۳۵ سال سن دارند ولی از اعضای فعال ما هستند.

علی حیدر آقایی افزود: ۱۳۵ نفر از اعضای کتابخانه عمومی بانه ۳۵ تا ۴۰ سال و ۸۴ نفر نیز ۴۰ سال به بالا سن دارند اما بیشترین اعضای کتابخانه‌ها کودکان و نوجوانان هستند.

وی به مهمترین اقدامات انجام شده در هفته کتاب اشاره کرد و اضافه کرد: امسال با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۲ نویسنده مشهور محمد حامدی و محمد رئوف توکلی در هفته کتاب تجلیل شد و بسته های فرهنگی در راستای معرفی کتابخانه عمومی شهرستان در تعدادی از مدارس توزیع شد.

آقایی یادآور شد: در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی نشست های معرفی با عنوان نشست کتابخوان مدرسه و کتابخانه‌ برگزار شد و مسابقات مکتوب کتابخوانی استانی ویژه آثار رهبری، نشست مادران قصه گو و نشست نمایشنامه خوانی نیز در این هفته برگزار شد.

وی اظهار داشت: از  ۱۰ نفر به عنوان مروجین کتابخوانی در هفته کتاب تجلیل شد که یکی از مروجین امام جمعه روستای انجینه ابراهیم شمالی در بخش نمشیر است که در روستای نقطه صفر مرزی با کمترین امکانات اقدام به راه اندازی کتابخانه در مسجد روستا کرده و جوانان و نوجوانان را به کتابخوانی تشویش می‌کند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی بانه گفت: سیدمحمد حسنی راننده کتابخوان نیز از اعضای فعال کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) است که از پنج سال پیش عضو شده و با وجود تحصیلات پایین و شرایط سنی و شغل اش هر هفته ۳ بار به کتابخانه برای امانت گر فتن کتاب مراجعه می‌کند.

وی افزود: این عضو فعال کتابخانه امسال به عنوان کتابخوان برتر شهرستان معرفی شد و در همین راستا قرار است در تاکسی‌های حمل و نقل درون شهری عمومی با همکار سازمان تاکسیرانی برای مسافرین کتابخانه کوچکی ایجاد شود.

شهرستان بانه پنج کتابخانه عمومی دارد که کتابخانه عمومی نبی اکرم(ص) در سال ۱۳۴۹ تاسیس و ساختمان آن در سال ۱۳۶۴ احداث شد،  کتابخانه شهید نصرالهی در سال ۱۳۷۹ در محل مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی تاسیس شد، در شهرهای آرمرده کتابخانه عمومی شهید درویشی، در کانی سور کتابخانه عمومی شهید رسولی و در بوئین کتابخانه بعثت فعال است، کتابخانه‌های عمومی بانه چهار هزار و ۱۰۰ عضو دارند که کودکان و نوجوانان بیشترین اعضای آن را تشکیل می‌دهند.

شهرستان مرزی بانه ۱۵۸ هزار نفر جمعیت دارد و در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

کد خبر 464638

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کردستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha