رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، از ضرورت مدیریت یکپارچه در بحث شهری خبر داد و گفت: وجود ۱۲۰۰ مرکز صدور پروانه در کلانشهر تهران بر مشکلات عدیده شهری افزوده است.

محمد سالاري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، محمد سالاری با بیان این که وجود ۱۲۰۰ مرکز صدور پروانه در منطقه سرزمینی تهران نشان می‌دهد به همین میزان نیز کانون جمعیتی وجود دارد، گفت: با وجود این میزان کانون جمعیتی تصمیم‌گیری‌های جزیره‌ای به این نوع ساخت‌وسازها دامن زده است.

سالاری با تاکید بر این که باید نظام تصمیم‌سازی واحدی در حوزه شهرسازی اعمال شود، تصریح کرد: اکنون شورای اسلامی شهر هر بخش با همکاری شهرداری همان منطقه در راستای درآمدزایی هر چه بیشتر مجوزهایی را صادر می‌کنند.

وی با بیان این که فراهم‌سازی بستر لازم برای بارگذاری‌های جمعیتی و بلندمرتبه‌سازی از سوی بخش خصوصی در تعامل با شهرداری‌های مناطق اقماری تهران معضلی شده است، گفت: حاکمیت نباید اجازه این نوع ساخت‌وسازها را بدهد، زیرا مجاز بودن این نوع فعالیت‌ها در ادامه بار مضاعفی بر دوش تهران خواهد گذاشت.

سالاری ادامه داد: مجاز بودن چنین ساخت‌وسازهایی منجر به هجوم جمعیتی در اطراف تهران به مرکز شهر و دریافت سرانه‌های خدماتی از پایتخت خواهد شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: مدیریت یکپارچه از حریم لازم است تا ظرفیت‌های پایتخت هدر نرود و معضلات عدیده در آینده رخ ندهد.

کد خبر 464598

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha