دیدار مدعیان قهرمانی کنفرانس‌های غرب و شرق تنها بازی بامداد امروز در NBA بود که به وقت اضافی رفت و با پیروزی میزبان در لس‌آنجلس پایان یافت.

كواي لنارد و پال جورج بسكتبال آمريكا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌اس‌پی‌ان، بوستن سلتیکس که تا یک هفته پیش فقط یک شکست در کارنامه داشت، صبح امروز در آخرین بازی بامداد پنجشنبه در ورزشگاه استیپلس سنتر مهمان لس‌آنجلس کلیپرز بود. دیدار نزدیک و پایاپای مدعیان کنفرانس‌های شرق و غرب سرانجام در وقت عادی با تساوی در عدد ۹۷ رسید. در پنج دقیقه وقت اضافی کلیپرز ۱۰ بر هفت از سلتیکس پیش افتاد و بازی را ۱۰۷ بر ۱۰۴ برد.

به این ترتیب، بوستن سلتیکس با ۱۱ پیروزی و سه باخت (رکوردی برابر با میلواکی باکس) همچنان در رده اول کنفرانس شرق باقی ماند و لس‌آنجلس کلیپرز با ۱۰ برد و پنج باخت در رده چهارم کنفرانس غرب ایستاد. صدرنشین این کنفرانس دیگر تیم لس‌آنجلسی یعنی لیکرز است که ۱۲ برد و دو باخت دارد و با بیشترین پیروزی و کمترین باخت در هر دو کنفرانس، جدی‌ترین مدعی قهرمانی این فصل رقابت‌های NBA است.

این نخستین بازی کلیپرز با حضور همزمان کوای لنارد و پال جورج در زمین بود؛ ستاره‌هایی که باید برای صدرنشینی در کنفرانس غرب و حضور در فینال، با زوج لبران جیمز و آنتونی دیویس در لیکرز رقابت کنند. در بازی کلیپرز و سلتیکس، لنارد ۱۷ امتیاز آورد و جورج ۲۵ امتیاز اما طبق معمول این لو ویلیامز بود که بار دیگر از روی نیمکت به زمین آمد و با ۲۷ امتیاز در ۳۷ دقیقه بازی، بهترین بازیکن لس‌آنجلسی‌ها لقب گرفت.

دیگر دیدار عجیب بامداد امروز بازی گلدن استیت وریرز با دالاس موریکس بود. گلدن‌استیت که در پنج فصل گذشته پنج بار به فینال راه یافته و سه بار قهرمان شده، این فصل بدترین رکورد برد و باخت را در دو کنفرانس دارد و با تنها سه برد در ۱۶ بازی قعرنشین کنفرانس غرب است. شاگردان استیو کر این فصل تیمی جوان با داشتن هفت بازیکن آسیب‌دیده هستند و بعید است حتی موفق به رفتن به مرحله پلی‌آف هم بشوند.

در سوی دیگر، دالاس با تکیه بر ستاره‌ای شگفتی‌ساز چون لوکا دانچیچ این فصل در قامت یک مدعی ظاهر شده است. دانچیچ ۲۰ ساله در بازی با گلدن‌استیت هم تریپل‌دابل کرد و با ۳۵ امتیاز، ۱۰ ریباند و ۱۱ پاس گل ستاره تیم خود بود. این بازی سرانجام با نتیجه شگفت ۱۴۲ بر ۹۴ به نفع دالاس پایان یافت تا بدترین باخت وریرز از ۱۹۷۳ و یکی از سنگین‌ترین شکست‌های دوران حضور استیو کر روی صندلی مدیریت و سرمربیگری آن رقم بخورد.

در دیگر بازی‌های امروز سن‌آنتونیو اسپرز ۱۳۲ بر ۱۳۸ به واشنگتن ویزاردز باخت، فیلادلفیا سونتی‌سیکسرز ۱۰۹ بر ۱۰۴ نیویورک نیکس را برد، تورنتو رپترز (قهرمان فصل گذشته) در خانه ۱۱۳ بر ۹۷ بر اورلاندو مجیک پیروز شد و میلواکی باکس به لطف ۳۳ امتیاز یانیس آنته‌توکومپو ۱۳۵ بر ۱۲۷ آتلانتا هاکس را از پیش رو برداشت.

میامی هیت که این فصل شروعی خوب داشته، ۱۲۴ بر ۱۰۰ کلیولند کاوالیرز را برد، بروکلین نتس ۱۰۱ بر ۹۱ بر شارلوت هورنتر پیروز شد، شیکاگو بولز برای رسیدن به پنجمین پیروزی فصل ۱۰۹ بر ۸۹ بر دیترویت پیستونز غلبه کرد و یوتا جز ۱۰۳ بر ۹۵ میزبان خود مینه‌سوتا تیمبروولوز را کنار زد.

یک دیدار مهم بین هیوستن راکتس و دنور ناگتس برگزار شد که با هنرنمایی نیکولا یوکیچ و ۲۷ امتیاز و ۱۲ ریباند او با نتیجه ۱۰۵ بر ۹۵ به سود دنور پایان یافت. در این بازی جیمز هاردن فروغ همیشگی را نداشت و فقط ۲۷ امتیاز به دست آورد. هر چند آقای ریش هفت ریباند و هفت پاس گل هم داشت.

کد خبر 464557

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha