سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در تهران گفت: چابهار ظرفیت مناسبی برای توسعه اقتصادی افغانستان است و می‌تواند این کشور محصور در خشکی را به آب‌های آزاد دنیا وصل کند.

نشست

 به گزارش همشهری آنلاین عبدالغفور لیوال در دیدار با تجار و بازرگانان افغانستانی مقیم منطقه آزاد چابهار اظهار کرد: از نزدیک از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های چابهار دیدن کردم تا دیگر تجار را تشویق به سرمایه‌گذاری و حضور در این منطقه کنم.

وی گفت: مشکلات مطرح شده از سوی تجار پیگیری می‌شود و از هیچ کوششی برای حل مشکلات و برداشتن موانع سرمایه‌گذاری دریغ نخواهیم کرد.

سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در تهران اظهار داشت: افغانستان بعد از جنگ‌های طولانی در مسیر توسعه و آبادانی قرار گرفته و امروز شاهد هستیم تجار این کشور در مناطق مختلف دنیا از جمله چابهار حضور دارند.

وی ادامه داد: مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاران در همه جا وجود دارد و مشکلات اقامت، تردد در سراسر ایران و یا حداقل در محدوده استان سیستان وبلوچستان در سطح ملی و استانی پیگیری می‌شود.

لیوال همچنین برقراری پرواز چابهار - کابل را خواستار شد.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در چابهار نیز اظهار داشت: تجار افغانستان حضور فعالی در منطقه آزادچابهار دارند و تمام همکاری‌ها را با آنان انجام داده‌ایم تا مشکلات این تجار به حداقل برسد.

حمیدرضا طوسی افزود: شهرستان چابهار با موقعیت جغرافیایی راهبردی در کنار آب‌های آزاد، نقطه اتصال کریدور شرق ایران به آبهای اقیانوسی است.

وی بیان کرد: هیات‌ها، شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی زیادی با هماهنگی وزارت امورخارجه در طول سال‌های اخیر از فرصت‌های تجاری، اقتصادی و گردشگری چابهار دیدن کردند.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در چابهار ادامه داد: این دفتر تلاش زیادی برای جذب سرمایه‌گذاری کشورهای همسایه و منطقه کرده است.

وی گفت: ثبت ۱۷۶ شرکت افغانستان در منطقه آزادچابهار نمونه‌ای از توجه تجار آن کشور به سرمایه‌گذاری در این منطقه است.

کد خبر 464553

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha