کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال انگلستان و سفیر حسن نیت صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) همزمان با روز جهانی کودک ۲۰۱۹ در سازمان ملل سخنرانی کرد.

ديويد بكام در سازمان ملل

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین به نقل از یونیسف، دیوید بکام که ۱۵ سال است به عنوان سفیر حسن نیت صندوق کودکان ملل متحد-یونیسف با سازمان ملل همکاری دارد، روز چهارشنبه ۲۰ نوامبر به مناسبت روز جهانی کودک به ساختمان سازمان ملل در نیویورک رفت و درباره کودکان سخنرانی کرد.

بکام البته این روزها بیشتر درگیر راه‌اندازی تیم فوتبال خود اینتر میامی در آمریکاست اما فرصت را مغتنم شمرد و در ابتدای سخنانش در سازمان ملل گفت: «امروز روز جهانی کودک است؛ روزی که ما باید حقوق کودکان را در هر جای دنیا به خودمان یادآوری کنیم. وظیفه‌ای که در حمایت از کودکان داریم؛ حمایت از آرزوها، انگیزه‌ها و البته رویاهای آنها.»

بازیکن پیشین تیم‌های منچستر یونایتد، رئال مادرید و پاریسن‌ژرمن خودش را کودکی خوشبخت توصیف کرد و افزود: «من در شرق لندن بزرگ شدم و همواره رویایم این بود که یک فوتبالیست حرفه‌ای شوم. این همه خواسته من در زندگی بود و برخلاف بسیاری از کودکان در گوشه و کنار دنیا، به شکلی باورنکردنی بخت یارم بود. خانه داشتم، مدرسه می‌رفتم و در خانواده‌ای بودم که کمک کردند رویاهای من به واقعیت تبدیل شود.»

بکام با اشاره به سفرهایش به کشورها و مناطقی چون جیبوتی، نپال، آفریقای جنوبی و سوازیلند گفت: «در این کشورها، رویای دخترها و پسرها داشتن صلح و آرامش و بازگشتن به خانه و زندگی بود. از نوجوانان می‌شنیدم که در رویای رهایی از شر بیماری‌هایی چون HIV هستند. دیدم که یونیسف می‌کوشد به بچه‌ها غذای سالم، آب آشامیدنی، بهداشت و آموزش برساند؛ همه آنچه آنها می‌خواهند تا سالم و شاد رشد کنند و توانایی‌هایشان را نشان دهند.»

این ستاره سرشناس دنیای توپ گرد در بخش پایانی سخنانش در سازمان ملل به مناسبت روز جهانی کودک گفت: «همه ما به عنوان رهبران جهان، چهره‌های آشنا، پدر و مادر و البته یک انسان باید تمام توان خودمان را به کار بگیریم تا از رویاهای کودکان مراقبت کنیم. آینده برای ما نیست؛ آینده برای کودکان است.»

میلی بابی براون، بازیگر ۱۵ ساله انگلیسی هم دیگر چهره‌ای بود که روز چهارشنبه در ساختمان اصلی سازمان ملل در نیویورک به مناسبت روز جهانی کودک سخنرانی کرد. این بازیگر نامزد امی در بخشی از سخنانش از یک تجربه دردناک در مدرسه و حمله همکلاسی‌هایش گفت و افزود که حالا دیگر از مدرسه رفتن می‌ترسد.

کد خبر 464548

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha