استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت آمادگی ستاد بحران در طول سال گفت: تمامی ماشین‌آلات مرتبط با حوزه مدیریت بحران در این استان باید در طول سال آماده به کار و خدمت‌رسانی باشد این ماشین‌آلات در بخش‌های دیگر به کار گرفته نشوند.

اقبال عباسی

به گزارش همشهی آنلاین به نقل از ایرنا، اقبال عباسی روز چهارشنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: هر کدام از ماشین‌آلاتی که از سوی دفتر مدیریت بحران استانداری و یا با اعتبارات حوزه بحران تهیه و در اختیار دستگاه‌های اجرایی مختلف گذاشته شده است، نباید در بخش‌های دیگر به کار گرفته شود.

وی، رصد آخرین وضعیت ماشین‌آلات مرتبط با حوزه بحران در چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و افزود: در صورتی که برخی از این ماشین‌آلات نیاز به تعمیر دارد، باید هر چه سریع‌تر نسبت به آماده‌سازی آن اقدام شود.

عباسی تصریح کرد: فرمانداران شهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری این مهم را پیگیری و در صورت سهل‌انگاری یا امتناع احتمالی هر کدام از مسئولان باید مدیرکل مربوطه به تخلفات اداری معرفی شود.

وی یادآور شد: دفتر مدیریت بحران استانداری و دستگاه‌های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان نیز باید تمامی ماشین‌آلات خود را برای مقابله با بحران‌های احتمالی آماده به کار کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ذخیره‌سازی سوخت مورد نیاز روزهای بحرانی، توزیع سوخت مایع نفت و گاز در مناطق سخت‌گذر و برگزاری مانورهای تخصصی در دستورکار اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری باشد.

وی گفت: برای نشست‌های بعدی وضعیت بحران‌های گذشته، روند تخصیص اعتبارات، وضعیت جذب و بحران‌های احتمالی آینده مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

عباسی تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری جذب سریع‌تر اعتبارات سیل بهار امسال در استان را با اولویت پیگیری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح اصلاح قیمت سوخت افزود: مردم نجیب و انقلابی چهارمحال و بختیاری روز سه‌شنبه با حضور خودجوش با اشرار حوادث اخیر اعلام انزجار و با آرمانهای انقلاب و مقام معظم رهبری تجدید بیعت کردند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان اعتراض از راه قانونی را اقدامی مناسب اعلام و تصریح کرد: اعتراض‌ها نباید با تخریب اموال عمومی از سوی عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب همراه شود.

وی یادآور شد: مدیران دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری نشست‌هایی با کارکنان خود برگزار و نسبت به تشریع و تبیین محاسن و معایب این طرح اقدام کنند.

عباسی اظهار داشت: مصوبه کارشناسی شده سهمیه‌بندی و اصلاح قیمت بنزین با موافقت و امضای مکتوب سران ۳ هر قوه مقننه، مجریه و قضائیه و تایید مقام معظم رهبری  با هدف مدیریت و توزیع بهینه سوخت اجرایی شده که براساس قانون لازم الاجراست.

وی گفت: به طور یقین حرکت، خروش و حضور مردم چهارمحال و بختیاری در صحنه با هدف تجدید بیعت با مقام معظم رهبری و اعلام انزجار از اشرار حوادث اخیر کشور به عنوان بزرگ زرینی افتخارآمیز در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار خواهد ماند.

به گزارش ایرنا، در این نشست تعدادی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری و فرمانداران شهرستان‌های ۱۰ گانه استان آخرین وضعیت آمادگی خود برای مقابله با هرگونه بحران احتمالی را ارائه کردند.

امسال بر اثر بارندگی بهاری بیش از ۶ هزار میلیارد ریال خسارت به بخشهای زیربنایی چهارمحال و بختیاری وارد شد.

کد خبر 464478

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha