رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: طبق بررسی ها در اتاق تبریز، منابع کافی در استان‌ها وجود دارد ولی این منابع در استان‌ها خرج نمی شود، شریان نقدینگی را قطع کرده و از واحدهای تولیدی انتظار معجزه داریم.

یونس ژائله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، یونس ژائله، در بیست و پنجمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور، با اشاره به هدف برگزاری این همایش، اظهار کرد: در حال حاضر کشور در شرایط جدیدی قرار دارد، دشمنان با اعمال تحریم‌ها درصدد هستند تا ارتباط تجاری ایران را با سایرکشورها قطع و فضای تنگی برای تولید کنندگان ایجاد کنند.

وی با بیان این‌که در جنگ نابرابر اقتصادی قرار داریم و باید در مقابل آن، در بخش اقتصاد حرکت جدیدی آغاز کنیم، افزود: این حرکت به کمک صنعت گران و صادرکنندگان و ارتباط با کشورهای همسایه تحقق می‌شود، امروزه  اقتصاد کشور نباید اقتصادی وابسته به نفت شود، بلکه باید درهای کشور را به روی سایر کشورها باز کرده و تجارت آزاد انجام دهیم، معتقدم این کار با همت و تلاش بخش خصوصی و اتاق بازرگانی‌ها انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، رئیس اتاق بازرگانی تبریز بیان کرد: امروزه ایران به کشورهای اوراسیا پیوسته و براساس آن عصر جدیدی را در اقتصاد آغاز کرده‌ایم، ایران همزمان می‌تواند کریدور جدید برای تجارت باشد.

وی با بیان این‌که متاسفانه شاخص‌های اقتصادی و فضای کسب و کار وضعیت مناسبی ندارد، گفت: کسب رتبه‌ی ۱۳۲ در فضای کسب و کار کشور در جهان، عدد قابل قبولی نیست.

وی با تاکید بر این‌که توانمندسازی بخش خصوصی نباید فراموش شود، گفت: اگر می‌خواهیم در صحنه‌های بین الملل و بخش خصوصی حضور پیدا کنیم باید اجرای اصل ۴۴ و حمایت واقعی مسولین دولتی از بخش خصوصی محقق شود.

ژائله تاکید کرد: ۸۵ درصد واحدهای ما واحدهای کوچک هستند و به تنهایی نمی‌توانند در بازارهای جهانی حضور یابند، بنابراین ایجاد کنسرسیوم صادراتی برای کمک به واحدهای کوچک صنعتی اتاق بازرگانی ها می توانند نقش مهمی داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز با بیان این‌که تهران ۷۰ درصد سرمایه‌ها را جذب کرده و به همین دلیل استان‌ها فقیر شده‌اند، گفت: همه می‌خواهیم استان‌ها به‌صورت یکنواخت توسعه پیدا کنند و این نیاز به تامین منابع مالی دارد.

براساس این گزارش؛ بیست و پنجمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور با محوریت راهکارهای بهبود فضای کسب و کار برای رونق تولید و توسعه صادرات غیرنفتی و حضور در بازارهای جهانی با حضور مقامات کشوری و استانی و بین المللی در مصلای تبریز برگزار شد.

کد خبر 464467

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha