پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
۰ نفر

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به اینکه مقبره شهدار در بجنورد یکی از آثار تاریخی این شهر محسوب می‌شود، گفت: تاکنون مرمت اضطراری این مقبره انجام شده است.

مقبره شهدا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی مستوفیان افزود: مرمت تکمیلی این اثر تاریخی باقی مانده است و در سال جاری برای انجام این عملیات رقم ۶۰ میلیون تومان نیز در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با انجام مرمت تکمیلی امر مرمت این بنای تاریخی به پایان خواهد رسید و محوطه‌سازی باقی خواهد ماند که باید توسط شهرداری صورت گیرد.

مستوفیان با بیان اینکه مالکیت این بنا متعلق به ارتش است، اظهارکرد: برای اینکه بتوان این اثر تاریخی تبدیل به منظر شهری شود و شهروندان نیز بتوانند در آن رفت و آمد داشته باشند و از آن استفاده کنند ارتش باید مجوزهای لازم را از تهران اخذ کند.

وی تصریح کرد: از ارتش فقط توقع انجام مکاتبات اداری جهت اخذ مجوز را داریم، در غیر این صورت بنا مرمت می‌شود اما مورد استفاده مردم قرار نخواهد گرفت.

مقبره شهدا متعلق به دوره اول پهلوی است، در این مقبره پیکر سه تن از شهدا که علیه لشگر کشی لهاک خان به شرق کشور مقابله کرده و به شهادت رسیده بودند به خاک سپرده شده است.

کد خبر 464460

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha