رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز گفت: از اتحادیه‌ها خواسته‌ایم نظارت بر بازار را تشدید کنند، گشت‌های بازرسی نیز در سطح شهر کرج حضوری فعال دارند.

اصناف البرز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، بهروز حصاری  با بیان این‌که به دنبال اعلام نرخ جدید بنزین برای جلوگیری از افزایش قیمت دیگر اقلام و کالاها، جلسه فوق العاده ستاد تنظیم بازار در استان البرز تشکیل شد، اظهار کرد: در محل اتاق اصناف نیز با حضور اتحادیه‌هایی که به طور مستقیم با اقلام و ارائه خدمات به مردم ارتباط دارند، جلساتی برگزار کردیم.

وی در ادامه با بیان این‌که از اتحادیه‌ها خواسته ایم که بازرسی‌های خود بر بازار را تشدید کنند؛ افزود: از طرفی اتاق اصناف مرکز استان البرز نیز با امکاناتی که دارد تیم‌های بازرسی خود در سطح کرج را تقویت کرده و گشت‌های سه نفره ویژه در شهر انجام می‌شود.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز افزود: گشت‌های ویژه‌ای که داریم نه تنها در ساعات اداری بلکه تا پایان ساعت کار واحدهای صنفی که برای برخی تا ساعت ۲۴ شب است، در سطح شهر حضور دارند و رصد بازار صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر این‌که در کنار رصد بازار آموزش‌های لازم به دارندگان واحدهای صنفی ارائه می‌شود تا کنترل قیمت‌ها به درستی انجام شود، گفت: منکر این نیستیم که ممکن است در برخی از کالاها و خدمات، افزایش قیمت تاثیرگذار باشد اما تاثیر آنچنان نیست که دارندگان واحدهای صنفی خودسرانه افزایش قیمت کالا و یا اقلامی داشته باشند.

حصاری تاکید کرد: اگر در موردی خاص به این نتیجه برسیم که نیاز به تجدیدنظر یا تغییری در قیمتی باشد از تغییر مراجع مربوطه موضوع را پیگیری کرده و سپس اعلام می‌کنیم و تا آن زمان هیچ واحد صنفی حق افزایش خوسرانه قیمت هیچ کالا و خدماتی را ندارد.

وی در بخش دیگری در خصوص این‌که آیا در چند روز اخیر در سطح بازار شهر کرج افزایش قیمت در صنف خاصی گزارش شده است یا خیر؟ بیان کرد: با توجه به این‌که بیش از ۷۰ تا ۸۰ هزار واحد صنفی در کرج وجود دارد به هر حال ممکن است تعداد کم و انگشت شمار از آن واحدها تخلف داشته باشند که این موارد توسط تیم‌های بازرسی اصناف، سازمان صمت و اداره کل تعزیرات حکومتی به طور مرتب رصد می‌شود.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز تاکید کرد: در چند روز اخیر موارد اندکی تخلف در سطح واحدهای صنفی در خصوص افزایش خودسرانه قیمت‌ها داشته ایم که با آنها برخورد شده است.

وی در بخش دیگری در مورد قیمت نان پس از اعلام نرخ جدید بنزین، گفت: بحث افزایش قیمت بنزین در نان هیچ تاثیری ندارد؛ چون قراردادها با شرکت‌های توزیع آرد همانند سابق در حال انجام است و بسته‌های آرد همچون گذشته در واحدهای نانوایی توزیع می‌شود.

حصاری با بیان این‌که نرخ‌های جدید انواع نان در سطح کرج و دیگر شهرهای استان البرز چند وقت پیش و قبل از اعلام نرخ جدید بنزین تعیین و اعلام شده بود، تاکید کرد: هیچ واحد نانوایی حق افزایش قیمت را ندارد.

وی همچنین از مردم درخواست کرد که گزارشات خود مبنی بر مشاهده تخلفات واحدهای صنفی در زمینه گرانفروشی را از طریق سامانه ۱۲۴ بازرسی سازمان صمت، سامانه ۱۳۵ بازرسی تعزیرات حکومتی و یا شماره تماس‌های ۳۲۲۱۸۱۵۴ و ۳۲۲۱۸۱۵۵ بازرسی اتاق اصناف مرکز استان البرز اعلام کنند.

کد خبر 464457

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha