مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
۰ نفر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر می‌گوید بسیاری از جوانان نگاه به پشت میزنشینی و مدرک‌گرایی دارند، در حالی که اگر قرار است شاهد توسعه باشیم، باید تدارک لازم در نیروی انسانی و مهارت‌های مورد نیاز در این نیروها دیده شود.

فارغ التحصیلان

به گزارش همشهری به نقل از ایسنا، عبدالمجید دراهکی در شورای اداری آموزش فنی‌وحرفه ای استان بوشهر با بیان اینکه توسعه عدالت اجتماعی در حوزه مهارت‌آموزی از ضرورت‌های جامعه امروز است، اظهار کرد: با توجه به تمرکز مراکز آموزشی و سیاست‌های سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای بر روی مراکز ثابت و سیار شهری عملکرد در این بخش معادل ۱۰۴ درصد محقق گردیده است.

وی افزود: در ۷ ماهه نخست سال جاری با برگزاری ۱۲۵۴ دوره آموزشی در بخش دولتی و بر اساس ظرفیت مناطق آموزش‌های مهارتی به بیش از ۱۷ هزار نفر ارائه شده که ۴۵ درصد از آموزش‌ها مهارتی و در خوشه صنعت، ۳۲ درصد خوشه خدمات، ۱۴ درصد فرهنگ و هنر، ۵ درصد در حوزه کشاورزی و ۴ درصد در حوزه مهارت‌آموزی ویژه بوده است.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه سیاست سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای مدیریت محلی آموزش‌ها و برنامه‌ریزی متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه است، عنوان کرد: روسای مراکز و کارشناسان مشاوره و هدایت شغلی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای باید با نیازسنجی در بازار کار شهرستان‌های خود ظرفیت‌های ترویج مهارت‌آموزی را شناسایی و دوره‌های آموزشی هم‌راستا با آن نیازها برگزار شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه پتانسیل‌های خوبی برای اشتغال‌زایی در استان بوشهر وجود دارد، تصریح کرد: اگر قرار است در استان بوشهر شاهد توسعه باشیم، مادامی که تدارک لازم در نیروی انسانی و مهارت‌های مورد نیاز در این نیروها نباشد، توفیق حاصل نخواهد شد.

دراهکی با انتقاد از اینکه بسیاری از جوانان نگاه به پشت میزنشینی و مدرک گرایی دارند، اظهار کرد: باید حذف رویکرد پشت میزنشینی و مدرک گرایی در جامعه فرهنگ‌سازی شود چرا که مهارت افزایی بسیاری از مشکلات اجتماعی را کاهش می‌دهد.

کد خبر 464451

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha