مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
۰ نفر

دستان مهربان مردم استان سمنان همواره یاریگر نیازمندان و محرومان این استان در روزهای سخت بوده؛ همدلی پایان‌ناپذیری که این روزها جدی‌تر شده است.

کالا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، از سمنان، کمک به نیازمندان و مستمندان جامعه امری سفارش‌شده در دین مبین اسلام بوده و دستان مهربان مردم استان سمنان همواره یاریگر نیازمندان و محرومان این استان در روزهای سخت است.

در شرایطی که نیازمندان جامعه به کمک و مساعدت‌های بیشتری نیازمند هستند، همدلی پایان‌ناپذیر مردم استان سمنان هم این روزها جدی‌تر شده است و تعداد زیادی از مردم نوع‌دوست این استان به یاری همنوعان خود شتافته‌اند.

  • توزیع سبدهای غذایی بین محرومان

محمدباقر علیزاده، یک خیر دامغانی اظهار کرد: برای کمک به نیازمندان جامعه همواره برنامه‌های خوب و متنوعی داریم که در فصول مختلف سال اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه ویژه ما توجه به ضیافت ساده و اطعام نیازمندان است، تصریح کرد: از مبلغان و روحانیانی از شهر مقدس قم دعوت شده تا در بقاع متبرکه شاخص و مساجد، به تبلیغ دین، مشاوره، احکام و پاسخگویی به مسائل شرعی و به‌ویژه تبیین فلسفه کمک به همنوعان بپردازند.

این خیر دامغانی با بیان اینکه فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اطعام ساده نیازمندان یکی از برنامه‌هایی است که چند سالی پیگیری می‌کنیم و با کمک سایر خیران در حال انجام است، افزود: در مناسبت‌های خاص سال، در بقاع متبرکه شهرستان دامغان سفره‌های اطعام ساده پهن می‌شود و در طول سال هم کمک‌هایی در این بخش داریم.

علیزاده با اشاره به اینکه باید با کمک خیران فرمایش مقام معظم رهبری در بحث اطعام ساده را به‌ویژه در شرایط کنونی ادامه دهیم، تصریح کرد: این برنامه را در ماه‌های باقیمانده امسال هم انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه امیدواریم امسال هم مردم در جوار بقاع متبرکه و آستان مقدس امام زادگان به فکر نیازمندان هم باشند، تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم باید انجام شود تا خیران کار مشترک و سازماندهی‌شده‌ای برای مستمندان انجام دهند.

  • لزوم شناسایی نیازمندان واقعی

حجت‌الاسلام سیدعلی مهدی‌نژاد، مدیر سابق حوزه‌های علمیه برادران استان سمنان هم با بیان اینکه کمک به همنوع آموزه مؤکد دینی است که باید به آن توجه کرد، اظهار کرد: اجتماع خیران استان سمنان باید برگزار شود.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی که در کمک به محرومان می‌خواهد پیاده شود، را به مبلغان در شهرها و روستاها ابلاغ کنیم تا آنها یاری مردم را گسترده‌تر سازند.

وی ادامه داد: کمک به محرومان جامعه از فرصت‌های معنوی و بسیار ارزنده و خوبی است که باید از آن استفاده کرد.

مدیر سابق حوزه‌های علمیه برادران استان سمنان با اشاره به اینکه حضور مردم در مساجد همواره بسیار خوب است، تصریح کرد: مردم آماده پذیرش همکاری‌های بیشتر هستند و باید به‌صورت سازماندهی‌شده در این زمینه کار کرد.

مهدی‌نژاد با بیان اینکه مبلغانی در روستاها داریم که می‌توانند مشکلات را شناسایی کنند، اضافه کرد: برنامه‌ریزی ویژه‌ای باید برای کمک به نیازمندان انجام شود و مساجدی که مبلغ ندارند، هیأت امنای آنها نیازها را شناسایی و با کمک خیران تأمین کنند.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های عادی را که به‌طور دائمی در کمک به نیازمندان انجام می‌دهیم باید تقویت و هدفمند سازیم، تصریح کرد: محور اصلی بیانات مقام معظم رهبری در این حوزه، شناسایی نیازمندان واقعی است و بیشتر باید روی این مسأله کار کنیم.

  • دستگیری از فقرا زمان نمی‌شناسد

حجت‌الاسلام محمد احمدی، امام جمعه بیارجمند هم اظهار کرد: کمک به هم‌وطنانی که نیاز مالی دارند، این روزها به‌نوعی حضور در میهمانی بزرگ خداوند متعال است.

وی ادامه داد: مؤمنان در این اقدام پرفضیلت به خداوند متعال نزدیک می‌شوند و به‌نوعی خودسازی انسان هم صورت می‌گیرد که از مال دنیا برای آخرت خود بگذرد.

امام جمعه بیارجمند تصریح کرد: مسلمانان کشورمان امروز فرصت پیدا کرده‌اند تا با کمک به دیگران و محرومان اجتماع، روح خود را پالایش کنند.

احمدی با اشاره به اینکه دستگیری از فقرا و نیازمندان در روزهای آتی باید به‌طور ویژه نسبت به سایر ماه‌های سال تقویت شود، اضافه کرد: دولت و مردم نقشی پررنگ در حمایت از فقرا دارند.

وی با بیان اینکه دستگیری از فقرا مختص یک بازه زمانی نیست، اظهار کرد: نباید این وظیفه شرعی و انسانی را فراموش کنیم و لازم است تا کمک به فقرا و نیازمندان از برنامه‌های مهم زندگی ما باشد.

امروز زمان کمک است

کار خیر همیشه خوب است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد؛ اما کار خیر در برخی مواقع بنا به روایات اسلامی و دینی ما، پاداش و اجر مضاعف دارد و یکی از این بازه‌ها، امروز است و باید از این فرصت ناب استفاده کرد.

مردم ایران حس انسان‌دوستی خاصی دارند و این حس حاکی از باورهای فطری و اعتقادی آنان است.

مردم برای کمک به محرومان باید بیشتر همت کنند؛ چراکه چنین عملی در شرایط اضطرار بسیار سفارش شده است.

کد خبر 464420

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha