رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به سرنشینان ۳۲۳ خودرو گرفتار در برف و کولاک طی ۲۴ ساعت در محورهای کوهستانی خبر داد.

امداد - برف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مرتضی سلیمی با اشاره به انجام عملیات امداد و نجات در حوادث جوی (سیل، آب‌گرفتگی، برف و کولاک) از سوی امدادگران و نجاتگران هلال احمر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته هموطنان در استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، قم، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، همدان و هرمزگان متأثر از حوادث جوی بوده‌اند.

وی درباره فعالیت ۸۷۵ نیروی عملیاتی هلال احمر در قالب ۱۷۵ تیم توضیح داد: در این مدت ۳۲۳ دستگاه خودرو گرفتار به همراه سرنشینان آن‌ها از برف و کولاک رهاسازی شدند و تخلیه آب از ۹۸ واحد مسکونی دچار سیل و آب‌گرفتگی انجام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان این که نیروهای امدادرسان هلال احمر در ۱۶ استان یادشده در حال انجام سلسله عملیات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری به متأثران از حوادث جوی هستند، افزود: تا ساعت ۶ امروز (۲۹ آبان ۹۸)، ۱۵۱۲ تخته پتو، ۱۵۷ بسته غذایی، ۲۵۵۰ قوطی انواع کنسرو، ۷۵۱ قرص نان، ۱۹۱ بطری آب معدنی، ۸۷ کیلوگرم خرما، ۱۴۵ کیلوگرم برنج، ۶۰ کیلوگرم حبوبات، ۶۴ کیلوگرم روغن، ۵۶ کیلوگرم قند و شکر و ۶۹۷ کیلوگرم نایلون در بین متأثران از حوادث جوی (سیل، آب‌گرفتگی، برف و کولاک) توزیع شده است.

سلیمی اضافه کرد: امدادرسانی از سوی امدادگران و نجاتگران هلال احمر با جدیت کامل در مناطق متأثر از حوادث جوی استان‌های چهارمحال و بختیاری، فارس، گیلان، گلستان، مازندران و هرمزگان ادامه دارد.

وی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی اضطراری به انواع حوادث جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تماس بگیرند.

کد خبر 464407

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha