تحقیقات درباره مرگ ۲۵ نفر به علت مصرف گوشت‌های آلوده در آلمان آغاز شد.

گوشت‌هاي آلوده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، پس از مرگ بیست و پنج بیمار بر اثر شیوع لیستریا به علت مصرف گوشت‌های آلوده در آلمان، تحقیقات درباره مرگ این ۲۵ نفر و بیماری ۱۲ نفر دیگر در ارتباط با گوشت آلوده آغاز شده است.

بیش از یک ماه پیش «ویلکه والدیکر»، شرکت تولیدکننده گوشت آلمان، در پی شیوع مشکوک لیستریا مجبور شد تولیدات خود را متوقف کند. اکنون مقیاس این رسوایی گسترش یافته است و دفتر دادستان عمومی آلمان در حال حاضر در حال انجام تحقیقات مبنی بر اینکه آیا محصولات کالباس ویلکه مستقیما با مرگ ۲۵ نفر و بستری شدن ۱۲ نفر ارتباط دارد یا خیر.

دفتر بازرسی آلمان در دوم اکتبر در پی گسترش شیوع لیستریا دستور تعطیلی شرکت ویلکه والدیکر را داده بود. تحقیقات موسسه رابرت کوچ (RKI) ارتباط بین گوشت‌های آلوده و مرگ دو نفر از افراد مسن در هسه آلمان (Hesse) را تایید کرده است.

بر اساس این گزارش، اکنون دست‌کم ۲۵ نفر جان باخته‌اند و شماری زیادی نیز مبتلا به این ویروس شده‌اند.

تأثیر رسوایی مواد غذایی سمی در صادرات گوشت آلمان

دفتر حقوقی موسسه رابرت کوچ در برلین فهرستی از افرادی را که تاکنون به این باکتری مبتلا شده‌اند، منتشر کرده است. در مجموع ۳۷ نفر بطور میانگین سن ۷۴ سال، به این ویروس آلوده شده‌اند و ۲۵ نفر از آن‌ها جان باخته‌اند.

لیستریا یک باکتری است که به آسانی در مراکز بهداشتی قابل درمان است ولی می‌تواند برای افرادی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف شده است، بویژه افراد مسن مرگبار باشد.

رسوایی ناشی از گوشت آلوده از آلمان فراتر رفته است و از آنجایی که محصولات ویلکه به ۲۶ کشور جهان از جمله ژاپن، آمریکا، روسیه و همچنین کشورهای عضو اتحادیه اروپا صادر می‌شود، گسترده این رسوایی ابعاد جهانی یافته است.

شرکت گوشت ویلکه اکنون در نظر دارد اعلام ورشکستی کند و درخواست اضطراری برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه را به دادگاه داده است که این درخواست رد شده است.

کد خبر 464405

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha