کارشناس ارشد روانشناسی، تقویت روابط بین اعضای خانواده را مهمترین عامل تحکیم بنیان خانواده‌ها به عنوان هسته اولیه جامعه دانست و از والدین خواست وقت بیشتری را به خانواده و تربیت فرزندان اختصاص دهند.

خانواده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، قدیر شهبازی در کارگاه آموزشی آسیب‌های اجتماعی پس از طلاق ویژه بانوان گنبدکاووس با بیان اینکه آسیب‌ها و بحران‌هایی که امروزه خانواده‌ها را تهدید می‌کند به دلیل فراوانی آنها به موضوع مورد توجه کارشناسان حوزه اجتماعی تبدیل شده‌است، خاطرنشان کرد: ناتوانی در تربیت فرزندان، ایجاد مشکلات عاطفی برای کودکان و سوق پیدا کردن به سمت انزواطلبی از جمله تبعات زیانبار این بحران‌ها بوده و مهمترین راهکار برای حل این معضلات تحکیم روابط در محیط خانواده است.

این کارشناس ارشد روانشناسی فعال در مرکز اورژانس اجتماعی گنبدکاووس با اشاره به تاثیر عملکرد والدین در محیط خانواده بر تربیت فرزندان، گفت: امروزه پدر و مادر خود را با فضای مجازی و خیلی مسائل دیگر مشغول کرده و از فرزندان خود غافل شده‌اند در صورتی که آنان نیازمند توجه هستند و از طرف دیگر باید به فرزندان مسئولیت داده شود تا احساس ارزشمندی در آنان تقویت شود.

شهبازی با برشمردن تعارض‌های اجتماعی که در برخی مواقع منجر به طلاق در خانواده می‌شود، گفت: دخالت نابجای اطرافیان، کاهش مسئولیت‌پذیری، نبود نظم در نوع روابط اعضای خانواده، بحث فرهنگی و طبقاتی که نتیجه تبلیغ تجمل‌گرایی در فضای مجازی است و کاهش میل جنسی در میان زوج‌ها به دلیل مسائل مختلف از جمله استرس و اعتیاد از جمله موارد شکل‌گیری طلاق در جامعه محسوب می‌شود.

مژگان میرزا مشاور فرماندار گنبدکاووس در امور بانوان نیز در این نشست به تشریح راهکارهای پیشگیری از طلاق پرداخت و گفت: تقویت مهارت‌های ارتباطی و نیز تلاش برای کاهش تعارضات بین زوجین از جمله راهکارهای پیشگیری از طلاق محسوب می شود.

فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این نشست از عملکرد حوزه بانوان در رابطه با کاهش آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌ها و برگزاری نشست‌های این‌چنینی با حضور کارشناسان و اساتید خبره با هدف تقویت بنیان خانواده‌ها قدردانی کرد و گفت: حتما باید به حوزه بهداشت فردی و مسائل روحی بانوان توجه شود.

عبدالقدیر کریمی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد جمعیت شهرستان را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: هر چه در توان داریم را به کار خواهیم گرفت تا بانوان گنبدکاووس شاد، فعال و پویا باشد و با انگیزه و اراده بیشتری در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی وارد شوند.

وی با تاکید بر تاثیرگذاری نقش بانوان در خانواده گفت: با توجه به قدرت تاثیرگذاری بانوان از آنان تقاضا داریم در زمینه آمادگی افکار عمومی و بالابردن ضریب حضور مردم و نحوه اجرای انتخابات همکاری خوبی داشته باشند.

کد خبر 464387

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گلستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha