مدیر کل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی معاونت اجتماعی قوه قضائیه بر برخورد جدی و محکم این قوه در زمینه موضوعات امنیتی و اقتصادی تاکید کرد و از مردم خواست قیمت‌های نامتعارف و اقدامات شرارت‌آمیز را گزارش دهند.

سید علی‌اصغر رفاهی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سید علی‌اصغر رفاهی مدیر کل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی معاونت اجتماعی قوه قضائیه درباره طرح سهمیه‌بندی و اعلام نرخ جدید بنزین گفت: در راستای بیانیه رئیس قوه قضائیه، دستگاه قضایی خود را موظف می‌داند برای رفع مشکلات احتمالی در فرآیند اجرا به وظایف قانونی خود عمل کند.

وی درباره اقدامات سامانه سجام در این خصوص بیان کرد: در وضعیت فعلی، سامانه سجام می‌تواند دو کمک مهم و عمده داشته باشد. کمک اول این است ‌که برخی افراد در نظم و آرامش اخلال ایجاد کرده و به اقدامات شرارت‌آمیز و خلاف موازین قانونی مبادرت کردند. از همه مردم، به‌ویژه دیده‌بانان پیشگیری، تقاضا می‌کنیم هر گونه مستندی اعم از عکس، فیلم یا هر مدرک دیگری دارند، از طریق سامانه مردمی سجام برای ما ارسال کنند که آنها را به مقامات انتظامی، امنیتی و قضایی ارجاع دهیم.

رفاهی افزود: برخورد قوه قضائیه در زمینه موضوعات امنیتی و اقتصادی محکم و تسامحش در آن صفر است. 

وی اظهار کرد: ارائه گزارش‌های مردمی به سامانه سجام علاوه بر ارجاع به دادستان‌ها، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی، به کمیته ویژه‌ای که برای پیگیری موارد مرتبط با طرح سهمیه‌بندی و اعلام نرخ جدید بنزین با دستور رئیس قوه قضائیه تشکیل شده است نیز ارسال می‌شود.

رفاهی گفت: مردم دغدغه‌مند و دیده‌بانان پیشگیری از وقوع جرم، هر گونه افزایش قیمت نامتعارف را به سامانه سجام گزارش دهند تا آن را در سریع‌ترین زمان ممکن به مسئولان امنیتی، قضایی و اجرایی ارجاع دهیم.

کد خبر 464362

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha