مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
۰ نفر

معاون اقتصادی استاندار مرکزی گفت: در حال حاضر به نظر می‌رسد شرایط بازار استان با ثبات است، در خصوص پرونده‌های متشکله تخلفات، هیچ سازمانی جز اداره تعزیرات اجازه اطلاع‌رسانی ندارد تا از انتشار اخبار غیرواقعی و ایجاد تشنج در جامعه جلوگیری شود.

بازار اراک

به گزارش همشهری به نقل از ایسنا، عید فرخی در ستاد تنظیم بازار استان مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط بازار با ثبات به نظر می‌رسد، گفت: به منظور کنترل نرخ کرایه‌های درون شهری باید با مسافربرهای شخصی که نرخ کرایه را افزایش داده اند، برخورد لازم صورت گیرد، چراکه در صورت ادامه افزایش نرخ توسط این رانندگان، امکان کنترل رانندگان تاکسی نیز وجود نخواهد داشت.

وی افزود: در حال حاضر با افزایش نرخ حمل و نقل داخل شهری مواجه هستیم که تخلف محسوب می‌شود و این در حالی است که قرار بوده هیچگونه افزایش قیمتی ایجاد نشود. لازم است سازمان صنعت، معدن و تجارت با یک برنامه‌ریزی دقیق از افزایش قیمت در حوزه مسافربرهای شخصی جلوگیری کند.

معان اقتصادی استاندار مرکزی تصریح کرد: در خصوص قیمت آژانس‌ها هم قرار بر عدم افزایش قیمت بوده و نباید به افزایش نرخ‌های ایجاد شده رنگ و بوی قانونی داد که در این راستا نظارت بر حمل و نقل شهری باید جدی‌تر مورد توجه قرار گیرد.  

معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این ستاد گفت: در بازه زمانی ۲۳ آبان تا ۲۸ آبان قیمت پرتقال تامسون ۱۶۶ درصد، تخم مرغ ۱۱۷ درصد، سیب زرد ۲۸۵ درصد، سیب قرمز ۱۴۳ درصد، گوجه فرنگی ۳۳ درصد افزایش و از طرفی گوسفند زنده و گوساله با کاهش قیمت مواجه بوده اند.

محمد قربانیان با بیان اینکه نصب lpg از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به سه میلیون تومان افزایش قیمت داشته بیان کرد: از طرفی، قیمت گوشی همراه ۲۵ درصد افزایش داشته که البته ارتباطی به بحث بنزین نداشته و مربوط به قیمت دلار است. همچنین جوجه یک روزه، قیمت خودرو در بنگاه‌های معاملات ملکی و دارو نیز افزایش قیمت داشته است. در حال حاضر معضل موجود در داروخانه‌ها این است که موجودی خود را با تغییر قیمت به قیمت جدید عرضه می‌کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی نیز با بیان اینکه ۵۸ گشت مشترک با دستگاه‌های متولی نظارت انجام شده، گفت: از مجموع گشت‌ها ۲۳ واحد متخلف شناسایی، ۱۴ پرونده تشکیل و ۱۷ تذکر داده شده است.

کد خبر 464336

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha