حواس ما همیشه به نظرات کارشناسیِ کارشناسان هواشناسی بوده و این که چرا گاهی پیش‌بینی‌های هواشناسی اشتباه از آب درمی‌آید اما کمتر توجه کرده‌ایم که تجهیزات سازمان فرسوده، قدیمی و اندک و دستمزد کارمندان آن‌قدر پایین است که عده‌ای را مجبور به مهاجرت کرده است.

هواشناسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، سحر تاجبخش رئیس سازمان هواشناسی کشور در این زمینه گفت: برخی از نیروهای این سازمان به دلیل دستمزد کم یا به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند یا به دیگر دستگاه‌ها منتقل می‌شوند.

تاجبخش ادامه داد: وضعیت حقوق و دستمزد همکاران ما در سازمان هواشناسی با توجه به تحصیلات‌شان که عمدتا فوق‌لیسانس و دکترا دارند، بسیار پایین است و ما در دولت تلاش داریم تا دستمزدها را بالاتر ببریم.

وی گفت: در مجموع مهاجرت برخی از همکاران‌مان به خارج از کشور و همچنین انتقال آنها به دیگر دستگاه‌های کشور را تکذیب نمی‌کنم. این مسأله در خیلی از دستگاه‌ها از جمله سازمان هواشناسی وجود دارد.

این مسئول در ادامه به وضعیت رادارهای هواشناسی کشور اشاره کرد و گفت: ما در رابطه با رادارها مشکلاتی داریم؛ یکی از مشکلات این است که تمام کشور مجهز به رادار نیست و بیشتر آنها در نیمه غربی کشور مستقر هستند. لازم است برنامه‌ای داشته باشیم که نیمه شرقی کشور را هم به رادار مجهز کنیم. البته این موضوع در برنامه ما قرار دارد، اما نیازمند منابع تامین است.

تاجبخش افزود: در خصوص تامین رادار، برخی شرکت‌های دولتی و خصوصی اعلام آمادگی کرده‌اند که رادار تولید کنند، اما هنوز این اقدام صورت نگرفته و برای خرید رادار از خارج کشور و تامین تجهیزات هم با مشکل مواجه هستیم. البته رادارهای موجود در حال حاضر کار می‌کنند، اما نیازمند به‌روزسانی هستند.

رئیس سازمان هواشناسی کشور درباره رادارهای دریایی هم عنوان کرد: شرکت‌ها و دانشگاه‌های داخل کشور در حال تولید رادار هستند و در خصوص همکاری با ما اعلام آمادگی کرده‌اند، اما باید ببینیم که سیاست‌های سازمان هواشناسی به ما اجازه می‌دهد که تمام نقاط ساحلی را به رادارهای موجی مجهز کنیم یا اینکه مجبور هستیم همچنان در مسیر قبلی و خرید بویه‌ها حرکت کنیم. البته هر کدام از آنها کارایی مشخصی دارند و نمی‌توان به‌جای همدیگر مورد استفاده قرار گیرند.

کد خبر 464333

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha