یک کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: دما در مناطق شمال شرق و شرق کشور تا روز شنبه دوم آذر ماه، چهار تا هشت درجه کاهش پیدا می‌کند و فردا صبح پنجشنبه ۲۹ آبان ماه این مناطق دچار یخ‌زدگی خواهد شد.

آزادي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امین حسین نقشینه گفت: امروز برای بیشتر نواحی کشور به جز نوار غربی که بارش در آن خاتمه پیدا کرده است، بارش‌ها روی دامنه‌های البرز و زاگرس به شکل برف خواهد بود.

وی ادامه داد: برای مناطق جنوب کشور بارش‌ها به شکل رگبار و رعد و برق خواهد بود و فردا بارش‌ها در نوار شرقی ایران در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، ارتفاعات البرز شرقی و همچنین در سواحل شمال و اردبیل تداوم پیدا می‌کند.

به گفته نقشینه، روز جمعه سواحل شمال، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی بارش خواهد داشت و در روز شنبه بارش‌ها به سواحل غربی خزر و اردبیل محدود می‌شود؛ دریای خزر و خلیج فارس هم  طی دو روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور در خصوص آسمان پایتخت نیز گفت: امروز آسمان تهران ابری و در بعضی ساعات بارش باران و برف دارد؛ مه رقیق برای تهران پیش‌بینی شده است و بیشینه دمای پایتخت امروز و فردا در مهرآباد به ۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و کمینه دمای شمیرانات و مهرآباد یک درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده است. امشب آسمان تهران نیمه ابری و فردا صاف خواهد بود.

نقشینه در مورد سردترین و گرم‌ترین مراکز استانی کشور نیز گفت: امروز صبح کرمانشاه و شهرکرد با چهار درجه زیر صفر و بندرعباس دیروز با ۲۵ درجه سانتی‌گراد به ترتیب سردترین و گرم‌ترین مراکز استان کشور هستند.

کد خبر 464318

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha