سرکنسول قزاقستان در بندرعباس با اشاره به پتانسیل‌های کشور ایران در حوزه‌های مختلف گفت:نگاه مثبتی به سرمایه گذاری در منطقه جنوب ایران دارم.

نشست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دولتالی نیسان  ( Dauletaly nyssan ) سه شنبه شب در حاشیه نشستی با نائب رییس اتاق بازرگانی اهواز اظهار داشت: این گونه نشست ها و گفت وگوها نشان از روابط خوب میان کشورها دارد. وی بیان کرد: با توجه به بررسی انجام شده می توان گفت توانمندی هایی که در خوزستان در حوزه های فولاد، نفت و کشاورزی وجود دارد با پتانسیل های موجود در قزاقستان شباهت دارد.

ژسر کنسول جمهوری قزاقستان در بندرعباس یکی از اهداف و وظایف خود برای سفر به استان خوزستان  را آشنا کردن تجار این منطقه  با بازار قزاقستان عنوان کرد و گفت: تلاش می شود تا تجار ۲ کشور به یکدیگر شناسانده شوند. وی بیان کرد: در حال حاضر نمی توان گفت تجار قزاقستانی در چه حوزه هایی می توانند در خوزستان سرمایه گذاری کنند بلکه امروز پس از اطلاع از تمامی پتانسیل سه شنبه شب سه شنبه شب ها و پس از درمیان گذاشتن این اطلاعات با آنها می توانم نتیجه را اعلام کنم.

نیسان با اشاره به ویژگی ها و مزایای سرمایه گذاری در قزاقستان بیان کرد: جغرافیای استراتژیک این کشور، قانون پشتیبانی از سرمایه گذاران خارجی در همه زمینه ها، حمایت دولت از سرمایه گذاران، معافیت مالیات از زمین  و ملک و اختصاص تسهیلات به سرمایه گذاران خارجی از جمله این مزایا است. نائب رییس اول اتاق بازرگانی اهواز نیز گفت:در یک فعالیت اقتصادی که به هر نحو و با هر شیوه ای آغاز می شود مهم نتیجه وخروجی آن است.

سیدسلطان حسینی امین گفت: استان خوزستان در بخش های مختلفی مانند کشاورزی  و گردشگری ظرفیت های بالایی برای سرمایه گذاری دارد لذا ما از حضور سرمایه گذاران خارجی در این استان استقبال می کنیم. وی ادامه داد: در حوزه کشاورزی به جرات می توان گفت خرمای خوزستان از بهترین  و مرغوب ترین نوع خرما برای صادرات به دیگر کشورها است.

نائب رییس اول اتاق بازرگانی اهواز بیان کرد: حوزه دیگر و مهم سرمایه گذاری در خوزستان در حوزه تصفیه آب، تبدیل آب شور به شیرین،   فاضلاب  و برق است. وی با اشاره به توان فنی و دانش موجود در کشور بیان کرد: از کشور قزاقستان درخواست می کنیم نیاز خود را به ما اعلام کند تا براساس آن نیاز و با توجه به توانمندی خود، خدمات لازم را برای آنها فراهم کنیم.

کد خبر 464299

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha