چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
۰ نفر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: تخریب‌های محیط زیستی عمدتاً ازطریق تورهای غیرمجاز است.

سید امین قاسمی

به گزارش همشهری به نقل از ایسنا، سیدامین قاسمی بیان کرد: در دریاچه گهر طی چندماه اخیر اقداماتی از جمله بازسازی پل‌ها و مسیر دسترسی که بر اثرسیل تخریب شده بود، ساخت و به‌سازی سرویس‌های بهداشتی و کارهای انتقال آب را انجام دادیم.وی افزود: اقداماتی برای تامین برق دریاچه در نظر گرفته‌ایم و تا اوایل سال آینده مشکل تأمین برق را به وسیله نیروگاه برق‌آبی حل می‌کنیم.

قاسمی اظهار کرد: دریاچه گهر به علت اینکه منطقه حفاظت شده و متولی آن محیط زیست است، ما با هماهنگی این اداره خدماتی را به گردشگران ارائه و در بحث زیرساخت‌ها با آنها همکاری می‌کنیم.مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان درخصوص تخریب‌های زیست محیطی تورهای گردشگری گفت: تورهای ما از طریق آژانس‌های دارای مجوز و تورلیدرهای آموزش‌دیده فعالیت می‌کنند. تورلیدرها در دوره‌های آموزشی سالانه شرکت و با برنامه‌ریزی و هدف خاص تورها را هدایت می‌کنند و به نوعی تبلیغی برای حفاظت هرچه بیشتر ازمحیط زیست استان انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: تخریب‌های محیط زیستی عمدتاً ازطریق تورهای غیرمجاز است که ما تعدادی از آنها را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کرده‌ایم تا اقدامات قانونی لازم درخصوص آنها انجام گیرد؛ چون نه شئون اسلامی و رفتاری را رعایت می‌کنند و نه آموزش دیده‌اند که بتوانند اصول فرهنگ گردشگری و طبیعت‌گردی را ترویج کنند.

کد خبر 464292

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha