سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
۰ نفر

شیخ "صباح الاحمد" امیر کویت امروز سه شنبه ۲۸ آبان ماه با صدور حکمی شیخ "صباح الخالد" وزیر خارجه این کشور را مامور تشکیل کابینه کرد.

صباح الخالد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا به نقل از  رسانه های کویتی، صباح الخالد در حالی از سوی امیر کویت مامور تشکیل کابینه شد که دیروز شیخ "جابر المبارک" نخست وزیر مستعفی از پذیرش دوباره این سمت خودداری کرد.

شیخ جابر هفته پیش از سمت خود استعفا کرده بود.

استعفای دولت کویت در شرایطی صورت گرفت که نیمه آبان ماه شماری از شهروندان این کشور با تجمع در یکی از میدان‌ های شهر کویت، خواستار مقابله با فساد و حل و فصل مشکل افراد فاقد تابعیت شدند.

طی ماه‌های گذشته اعتراض‌ها به عملکرد کابینه دولت به دنبال ناتوانی مقام‌ های دولتی در مدیریت شرایط بحرانی به دلیل بارندگی و سیل افزایش یافته و با تظاهرات مردمی هفته گذشته، این اعتراض‌ها به اوج خود رسید.

اعتراض‌ ها در کویت پس از آن آغاز شد که دو نفر از جوانان بدون تابعیت دست به خودکشی زدند. افراد بدون تابعیت کویت که به جمعیت "البدون" معروف هستند جمعیتی بیش از ۱۰۰ هزار تن را تشکیل می دهند و از بسیاری از حقوق اجتماعی خود محرومند.

شرکت کنندگان در تجمعات اعتراضی با گلایه از وخامت اوضاع، خواستار اصلاح نظام آموزشی، نوسازی بیمارستان‌ ها، توقف پارتی بازی و فساد، عفو محکومان سیاسی، جلوگیری از خدشه به آزادی بیان، حل مشکل بیکاری و مبارزه با فساد شده بودند.

کد خبر 464200

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha