معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۶ مورد تزریق موفق در بیمارستان امام حسن(ع) موجب نجات جان ۲۶ بیمار مبتلا به سکته حاد مغزی یا جلوگیری از ناتوانی بیشتر آن‌ها شد.

سکته مغزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر قاسم بیانی افزود: این تعداد تزریق نسبت به سال گذشته ۱۳ مورد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در خراسان شمالی کد ۷۲۴ برای نخستین بار در فروردین ماه سال گذشته با راه اندازی واحد درمان مدیکال، درمان سکته حاد مغزی در بیمارستان مذکور اجرا شد.

بیانی هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از ناتوانی بیشتر، درمان و بهبود بیماران دچار سکته حاد مغزی به شرط مراجعه فوری به بیمارستان بیان کرد.

وی خاطرنشان کرد: بیماران مبتلا به سکته حاد مغزی اگر به موقع و کمتر از سه ساعت پس از بروز علائم به بیمارستان منتقل شوند، در صورت داشتن علائم حیاتی مربوطه، تحت درمان و بهبودی کامل قرار می گیرند.

این مقام مسئول در ارتباط با کد ۷۲۴ نیز گفت: کد ۷۲۴ به این شکل است که طی هفت روز و به صورت ۲۴ ساعته، پرسنل بیمارستانی که در این کد تعریف شده اند و شامل متخصصان مغز و اعصاب، پرستاران آموزش دیده و نیروی اورژانس هستند در خصوص شناسایی و تشخیص بیماری به منظور اندیکاسیون(علائم حیاتی) کد ۷۲۴ و اجرای آن اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه سکته مغزی از علل اصلی مرگ و میر و ناتوانی در سراسر جهان است، افزود: مطالعات نشان داده که بروز سکته حاد معزی در ایران و در مناطقی مانند خراسان شمالی در حال افزایش است.

کد خبر 464186

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha