پیتزای بدون خمیر هم یکی از انواع پیتزاها یا شبه‌پیتزاهاست که هم طعم خوبی دارد و هم ارزان است. در این مطلب با طرز تهیه پیتزای سیب‌زمینی‌پیاز آشنا می‌شوید.

پيتزاي سيب‌زميني پياز - غذا - آشپزي

۱- فر اجاق‌گاز را با دمای ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد، ۴۲۵ درجه فارنهایت یا شماره ۷ روشن کنید. سیب‌زمینی‌ها را در قابلمه‌ای حاوی مقداری آب و کمی نمک بپزید و پس از پخت در سبدی بریزید و زیر شیر آب سرد بگیرید تا خنک شود.

۲- سیب‌زمینی‌ها را پوست کنده و حلقه‌حلقه کنید. داخل تابه‌ای مقداری روغن بریزید و حلقه‌های سیب‌زمینی را همراه با سیر به مدت ۵ تا ۸ دقیقه تفت دهید. سپس سیب‌زمینی‌ها را زیر و رو کنید تا بپزند.

۳- با توجه به این‌که این پیتزا تنها شکل و شمایلی شبیه پیتزا دارد و از خمیر آن خبری نیست، لازم است شما سینی‌ مخصوص پیتزا از جنس استیل یا حتی فویل آلومینیوم -آن هم به شکل دایره و قطر ۲۵ یا ۳۰ سانتی‌متر- تهیه کنید و سپس کف آن را با روغن چرب کنید. پس از آن ابتدا یک لایه پیاز و سپس در لایه بعدی سیب‌زمینی حلقه شده بچینید.

۴- پنیر موزارلا را به همراه برگ‌های رزماری و فلفل سیاه خرد شده روی سیب‌زمینی‌ها بریزید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید تا روی پیتزا طلایی شود.

  • مواد لازم برای ۲ تا ۳ نفر
     ۴۰۰گرم سیب‌زمینی متوسط
     ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون
     ۲ حبه سیر (ریز خرد شده)
    یک عدد پیاز قرمز درشت (حلقه‌حلقه خرد شود)
    مقداری برگ رزماری خشک
     نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
     پنیر پیتزا به مقدار لازم 
     
  •  هنگام سرو شما می‌توانید مقداری پنیر پارمسان هم روی مواد بریزید.
  •  می‌توانید به مواد داخل پیتزا سبزیجات دیگری مانند برش‌های گوجه‌فرنگی یا دانه‌های ذرت هم اضافه کنید.

منبع: آشپزی مثبت

کد خبر 464177

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha