همزمان با بازگشت آرامش به بسیاری از مناطق ایران، سخنگوی قوه قضائیه از شناسایی و دستگیری چهره‌های اصلی ایجاد آشوب و ناامنی خبر داد و از مردم خواست فتنه‌گران و خشونت‌طلبان را به نهادهای امنیتی و دستگاه قضا معرفی کنند.

اعتراضات بنزینی در دانشگاه تهران

به گزارش همشهری آنلاین، غلامحسین اسماعیلی صبح امروز سه‌شنبه ۲۸ آبان در چهاردهمین نشست خبری خود با اشاره به اعتراض‌های پس از آغاز سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین گفت: امروز به برکت کلام رهبر انقلاب و تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی و هوشیاری مردم آرامش به کشور برگشته است.

وی سیاست قوه قضائیه را برخورد قاطع برابر خشونت دانست و افزود: ما سیاستی در پیش می‌گیریم که هر کس به سزای عمل خود برسد و البته به وضعیت آن دسته افرادی که از ناآگاهانه اقدام کرده‌اند هم رسیدگی خواهیم کرد. ممکن است مردم با اجرای طرح سهمیه‌بندی نگران آینده خود باشند اما ضمن احترام به آنها تاکید می‌کنیم هر چه زودتر صف خود را از صف افراد خشونت‌طلب جدا کنند.

سخنگوی قوه قضائیه از مردم خواست فتنه‌گران، خشونت‌طلبان و خرابکاران را به نهادهای امنیتی و دستگاه قضا معرفی کنند. اسماعیلی گفت: چون اطلاعات مردمی بهترین اطلاعات از این افراد است. جمع زیادی از افراد خرابکار و اغتشاشگر شناسایی شده‌اند. کسانی که مبادرت به آتش زدن اماکن عمومی کردند و کسانی که در تخریب‌ها نقش داشتند شناسایی شدند. آن دسته از کسانی هم که برای شبکه‌های بیگانه فیلم تهیه و ارسال می‌کردند هم دستگیر شده‌اند.

همزمان، یک مقام آگاه امنیتی به خبرگزاری تسنیم گفت: شب گذشته سراسر تهران آرام بود و هیچ مشکل امنیتی وجود نداشت. تنها در دو یا سه نقطه پایتخت مانند فلکه دوم صادقیه شاهد تجمع عده‌ای بودیم که آن هم با هوشیاری مردم و نیروهای امنیتی ختم به خیر شد. ضمن اینکه دوشنبه‌شب مردم تهران هیچ مشکلی در خیابان‌های برای تردد نداشتند.

از سوی دیگر و بر اساس خبری که ایسنا مخابره کرده، فرماندار ماهشهر از توقف ناآرامی‌ها در این شهر از شامگاه دوشنبه خبر داد و گفت: هیچ‌گونه ناآرامی و تعرض از شب گذشته تا صبح روز سه‌شنبه وجود نداشته و امروز شرایط کاملا عادی شده است.

از رشت خبر می‌رسد اجتماع بزرگ حمایت از امنیت و اقتدار کشور صبح چهارشنبه همزمان با سراسر ایران در این شهر برگزار می‌شود. به گزارش مهر، اجتماع خودجوش و مردمی گیلانی‌ها ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه در میدان شهدای ذهاب شهرداری رشت برگزار خواهد شد.

نمایندگان مجلس هم که قرار بود هفته آینده تعطیل باشند و به حوزه‌های انتخابیه خود سر بزنند، از روز شنبه به مجلس می‌آیند تا در جلسه‌های علنی شرکت کنند. هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی این خبر را به آگاهی نمایندگان رسانده است.

کد خبر 464117

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha