سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
۰ نفر

نکته خوبی است که شهر خلاق یک کار موفق در حوزه شهری بوده و صد البته دراین راه سازمانها و نهادهای مختلفی همکاری داشته تا به این مرحله رسیده وحالاهم این خلاقیت باید تداوم پیدا کند و ازمزایای آن مردم بهتر بهره مندشوند.

صنایع دستی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، نیاز است که ما نگاهی به شهرهای خلاق دیگر نقاط هم بیاندازیم و بررسی کنیم چگونه این عنوان بدست آورده و ازاین فرصت استفاده کرده و برای حفظ این جایگاه که یک زمان طولانی دارند سپری کرده اند.

یک عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با استقبال از این موفقیت بزرگ، گفت:کسب جایگاه شهر خلاق توسط شهر بندرعباس یک فرصت بوده که ثبت آن یونسکو می‌تواند این شهررا به دنیا معرفی کند.

مجید عسکری زاده افزود: البته برای پیوستن بندرعباس به شهرهای خلاق تلاش های جمعی از جمله شهرداری صورت گرفته که برای حفظ آن هم تلاش کردو ظرفیت های زیادی باید به آن اضافه شود.

به گفته وی شهرهای خلاق به عنوان مراکز نوآوری خلاقیت وتبدیل ایده به ثروت قلمداد میگردند و از آنجا که ایده و نوآوری عناصر اصلی رقابتی در عصرجهانی شدن هستند داشتن شهرخلاق آرزوی هرجامعه ای است که در مقطع فعلی شهر بندرعباس از طرف یونسکو به عنوان شهری خلاق در زمینه صنایع دستی معرفی شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بندرعباس در ادامه خاطرنشان کرد: این رویکردی فرهنگی درتوسعه شهر محسوب و دراین رویکرد شهر بندرعباس باید بتواند محیطی جذاب برای جذب و پرورش استعدادها، نوآوریها و ایده ها باشد.

 عسکری زاده تصریح کرد: دراین زمینه باید ازایده ها و خلاقیت افراد چه افرادخاص و ویژه مثل هنرمندان، دانشمندان، نویسندگان و چه ازایده های شهروندان عادی درجهت حل مسائل اساسی و نیز درجهت پایه ریزی رشد و توسعه ای خلاق بهره بردری شود.

وی یاد آور شد: البته دراین راه نگرش فرهنگ پایه اصلی توسعه محسوب و سایربخشها از آن متاثر است و اساس اقتصادی شهر برپایه فرهنگ و منابع فرهنگی است و ازمفاهیمی چون صنایع فرهنگی، صنایع خلاق و اقتصاد خلاق سخن به میان می آید.

به اتقاد وی جذب و پرورش استعدادها و ایده ها نیازمند محیطی تنوع پذیر بردبار و باز است بطوریکه افراد خلاق بتوانند به راحتی درآن فعالیت و کار کنند، یک شهرخلاق باید بتواند گروه های مختلف اجتماعی با فرهنگهای مختلف را درخود پذیرا باشد.

وی افزود:ایده شهر خلاق مبحثی نو و مورد توجه در حوزه مطالعات و برنامه‌ریزی شهری و به ویژه مدیریت شهری بوده و بر بهتر شدن محیط زندگی و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان تأکید دارد. فلسفه شهر خلاق این است که همیشه در یک مکان توانمندیهای خلاقی وجود دارد.

 یونسکو به تازگی نام بندرعباس را به عنوان یکی از شهرهای خلاق جهان در حوزه صنایع دستی ثبت کرده و این رویداد به عنوان یک موفقیت ملی و بین المللی آن قدر اهمیت داشت که علاوه بر مسئولان شهری و استانی، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز آن را به عنوان خبری مستقل اعلام کرد.

کد خبر 464078

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha