ورزشکاران ناشنوای سمنان سالن اختصاصی ندارند و اجاره‌های سنگین سالن‌های ورزشی نیز سد راه فعالیت آنها شده است.

سالن ورزشی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، از سمنان، اکثر هیأت‌های ورزشی در استان سمنان اجاره‌نشین هستند و سالن اختصاصی در اختیار ندارند؛ معدود سالن‌های ورزشی اختصاصی این استان نیز به بخش خصوصی واگذار شده و این امر مشکلاتی را برای ورزشکاران ایجاد کرده است.

اجاره سالن‌های ورزشی سد بزرگ بر سر راه هیأت‌های ورزشی استان سمنان است؛ ورزشکاران ناشنوای سمنان هم می‌گویند: سالن اختصاصی نداریم و اجاره‌های سنگین سالن‌های ورزشی نیز برای مشکل‌زا شده است و توان پرداخت این اجاره‌های سنگین را نداریم.

گرچه مشکل نبود سالن‌های ورزشی اختصاصی برای ورزش استان سمنان معضلی جدی محسوب می‌شود؛ اما ورزشکاران سمنانی همچنان در عرصه‌های مختلف حضور دارند و می‌درخشند؛ امری که اگر مشکلات کاهش یابد، رشد قابل‌توجهی خواهد یافت.

تخصیص اعتبار، ایجاد فضاهای ورزشی مناسب با توجه به خاص بودن ورزش در حوزه ناشنوایان، نابینایان، کم‌بینایان و بیماران خاص قدم‌هایی برحسب وظیفه‌ای است که مسؤولان می‌توانند در این راستا بردارند.

  • ملی‌پوش سمنانی؛ درگیر دغدغه مالی

پرستو باقری، تکواندوکار ملی‌پوش تیم ناشنوایان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان می‌گوید: ۱۸ سال سن دارم و ۱۱ سال است که در رشته تکواندو فعالیت می‌کنم.

وی با تأکید بر اینکه حدود دو سالی است که در عرصه ملی حضور دارم، تصریح کرد: در چند مرحله اردوی تیم ملی حضور داشته‌ام و در کنار سایر ملی‌پوشان، مراحل آماده‌سازی خود را سپری می‌کنم.

نبود سالن‌های ورزشی اختصاصی برای ورزش استان سمنان معضلی جدی محسوب می‌شود

تکواندوکار ملی‌پوش تیم ناشنوایان ایران با اشاره به اینکه امسال مسابقات مختلفی را در پیش داریم، اضافه کرد: امیدوارم بتوانم در این رقابت‌ها مقامی کسب کنم.

باقری با بیان اینکه تمام سعی و تلاشم را برای کسب مدال می‌کنم، از مسؤولان می‌خواهد تا مشکلات نبود سالن اختصاصی ورزش ناشنوایان را رفع کنند.

وی با تأکید بر اینکه از مسؤولان انتظار حمایت‌های بیشتری داریم، اظهار کرد: اگر دغدغه مالی نداشته باشیم، می‌توانیم با انگیزه بیشتر و تلاش مضاعفی برای کشورمان افتخارآفرینی کنیم.

  • زیرساخت‌های ورزش معلولان؛ نیازمند تقویت

سیدابوالفضل مرتضوی، پیشکسوت ورزشی که با معلولان سروکار دارد، هم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس می‌گوید: امروز در حوزه زیرساخت‌های ورزشی ویژه معلولان به‌ویژه در بخش بانوان مشکل داریم.

وی تصریح کرد: تمام هم‌وغم ما این است که جامعه احساس کنند معلولان هم سالم هستند، نفس می‌کشند، شناسنامه دارند و باید از امکانات شهروندی استفاده کنند و این موضوع برای ما خیلی مهم است.

این پیشکسوت ورزشی با بیان اینکه مسؤولان باید نگاه خاصی به ورزش معلولان داشته باشند، گفت: سازوکاری برای معلولان در مبلمان شهری دیده شده است؛ اما خیلی از معلولان هنوز پاساژهای معروف، پارک‌ها و بازارچه‌های شهرشان را ندیده‌اند؛ چون موانعی در این مسیر در قالب مبلمان شهری وجود دارد.

مرتضوی بیان کرد: برای تردد موتورسیکلت و دوچرخه موانعی گذاشته‌اند و معلولان هم درگیر این مشکلات هستند و از حقوق شهروندی در استفاده از پاساژها و پارک‌ها و تردد در این محل‌ها به خاطر وجود موانعی در بحث مبلمان شهری محروم شده‌اند؛ سالن‌های ورزشی اختصاصی نیز باید برای آنها وجود داشته باشد.

  • پیگیر سالن‌ها هستیم!

مجتبی جانعلی، مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان نیز در همین زمینه می‌گوید: پیگیر هستیم تا تمام هیأت‌ها از سالن اختصاصی و مناسب برخوردار شوند؛ ولی شرایط واقعی آن را باید فراهم کنیم تا مشکلی ایجاد نشود.

وی با تأکید بر اینکه اوایل سال ۹۸ اعتبارات خیلی خوبی به تمام هیأت‌های ورزشی استان سمنان تخصیص دادیم، تصریح کرد: هیأت‌های ناشنوایان، نابینایان و بیماران خاص که به فضای خاص نیاز دارند، باید بهتر مورد توجه قرار گیرند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: اگر مسؤولان این هیأت‌ها در این رابطه پیشنهاداتی داشته باشند، حمایت خاصی روی این موضوع خواهیم داشت.

جانعلی با اشاره به اینکه هر کمکی از دست ما بربیاید از ورزشکاران دریغ نخواهیم کرد، اظهار کرد: برنامه‌های ما در راستای سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان در استان سمنان اجرا می‌شود.

کد خبر 464073

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سمنان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha