در روزهای اخیر، ناآرامی‌های شکل گرفته به‌دنبال برخی اعتراضات مردمی برای افزایش قیمت بنزین در حوزه هنرهای نمایشی نیز تأثیرات منفی قابل توجهی داشته است.

تئاتر-امیرخاتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، تئاترهای روی صحنه و آثاری که قرار است به‌زودی اجرای خود را آغاز کنند، متاثر از ناآرامی‌های به‌وجود آمده در حاشیه اعتراضات مردم به قیمت بنزین، با مشکل فروش بلیت و تبلیغات مواجه شده‌اند.

در شرایط عادی فروش بلیت آثار نمایشی از طریق سایت‌های اینترنتی فروش بلیت، امکان‌پذیر است و مخاطبان برای تهیه بلیت نمایش‌های موردنظر خود از طریق این سایت‌ها اقدام می‌کنند، اما وضعیت به وجود آمده باعث شده تا فروش بلیت این آثار با اختلال جدی مواجه شود. این موضوع باعث کاهش قابل توجه تعداد مخاطبان آثاری شده که اجرای عمومی خود را از پیش آغاز کرده بودند. حتی نمایش‌هایی که پیش از این با استقبال مخاطبان همراه بودند نیز از این معضل در امان نمانده‌اند. کاهش مراجعه مخاطبان طی چند روز گذشته به سالن‌های تئاتر زمینه‌های جدی نگرانی تولیدکنندگان آثار نمایشی را به وجود آورده است. تولیدکنندگان و سرمایه‌گذارانی که در شرایط فعلی اقتصادی علاوه بر صرف زمان برای تمرین و به صحنه بردن آثار، هزینه‌های بالایی را صرف تولید آن اثر کرده‌اند.

  • وضعیت مبهم آثار نمایشی جدید

این مشکل برای گروه‌هایی که قصد دارند طی روزهای آتی اجرای عمومی خود را شروع کنند یا نمایش‌هایی که منتظر دریافت مجوز از شورای بازبینی و نظارت بوده‌اند تا بتوانند سایت فروش بلیت خود را باز کنند بیشتر خود را نمایان می‌کند. در چنین شرایطی که امکان فروش برای این گروه‌ها میسر نیست، سرنوشت آثار نمایشی جدید با وضعیت مبهم و غیرقابل پیش‌بینی روبرو شده است. از سوی دیگر ناآرامی‌های اخیر باعث شده آن تعداد از مخاطبانی که از پیش بلیت نمایش‌های مورد نظر خود را خریداری کرده بودند نیز از تماشای نمایش صرف نظر کرده و در سالن‌های تئاتر حضور پیدا نکنند. این در حالی است که بسیاری از نمایش‌های جدید به دلیل برنامه‌ریزی‌های سالن‌های تئاتری امکان به تعویق انداختن زمان آغاز اجرای عمومی خود را ندارند و در صورتی که بخواهند چنین اقدامی را انجام دهند باید جریمه این تأخیر را به سالن‌های میزبان بپردازند.

  • سکوت مدیران دولتی تئاتر

در این شرایط مدیریت دولتی تئاتر نیز در حمایت و فراهم کردن شرایطی که گروه‌های نمایشی کمتر متضرر شوند، منفعل عمل کرده است و شرایط برای گروه‌ها به ویژه گروه‌های جوان سخت‌تر شده است. باید به این نکته توجه کرد که در سالن‌های خصوصی، گروه‌هایی که در حال اجرای آثار خود هستند بابت هر شب اجرا هزینه‌هایی میلیونی پرداخت می‌کنند و در وضعیتی که مخاطب بلیت نمایش‌ها را خریداری و برای تماشای نمایش اقدام نکند، ضرر مالی بالایی به گروه‌ها وارد می‌شود.
 

کد خبر 464070

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha