سمنان کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان از افزایش حجم بارش‌ها در نقاط مختلف این استان از بعدازظهر سه‌شنبه خبر داد و گفت: حجم بارش‌ها به صورت برف و باران از بعدظهر امروز در این استان شدت بیشتری می‌گیرد.

برف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، فاطمه بناییان اظهار کرد: بارش‌ها در ارتفاعات استان و خصوصا در مناطق شمالی سمنان به صورت برف و در جنوب، غرب، جنوب شرقی و مناطق مرکزی استان با حجم بیشتری از بارش باران روبرو خواهیم بود به طوری که احتمال وقوع سیلاب، جاری شدن روان‌آب‌ها و آب گرفتگی معابر بالا است.

وی با بیان اینکه بارش برف در مناطق کوهستانی سنگین‌تر خواهد بود افزود: توصیه می‌شود که دستگاه‌های مسوول و مردم آمادگی لازم برای این شرایط را داشته باشند.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان از مجن با منفی دو درجه به عنوان سردترین نقطه استان نام برد و گفت: حسینان با ۱۲ درجه گرمترین نقطه استان بوده است.

بناییان از بارش ۲۹ سانتیمتری برف در تاش طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین در فولادمحله شاهد ۱۵ سانتیمتر برف، دیباج ۳.۹ سانتیمتر و گردنه آهوان و شهمیرزاد نیز شاهد سه سانتیمتر برف بوده است.

وی همچنین به میزان بارش باران در نقاط مختلف استان طی ۲۴ ساعت گذشته پرداخت و افزود:امیریه با ۱۱.۲ میلیمتر، دامغان با ۱۰.۸ و شاهرود با ۹.۴ میلی‌منتر بیشترین بارندگی را داشتند.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان از روند رو به رشد وزش باد در برخی نقاط استان خبر داد و اضافه کرد: در رضوان شدت بادها به ۴۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

وی با بیان اینکه بارش‌ها تا پایان هفته در استان ادامه دارد گفت: این سامانه بارشی در آخر هفته به تدریج ضعیف و از استان خارج خواهد شد.

کد خبر 464066

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سمنان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha