رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی یزد گفت:‌ اولین جشنواره ملی گردشگری معلولین در استان یزد الگوی مناسبی برای مناسب‌سازی دیگر استان‌های کشور است.

سپنتا نیکنام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، «سپنتا نیکنام» با بیان این که یکی از نشانه‌های مترقی بودن جوامع مدنی توجه به حقوق اقلیت‌های مختلف است، اظهار کرد:‌ معلولین از جمله اقلیت‌های جامعه هستند که متأسفانه تاکنون آن طور که باید و شاید به حقوق آنها توجه نشده و برنامه‌ریزی منسجم و مشخصی برای رفاه حال این گروه از جامعه تدوین نشده و یا تاکنون اجرایی نشده است.

وی افزود: زمانی که از تعلیق عضویت به شورای شهر یزد برگشتم، بعد از یک سری بررسی‌های میدانی و البته ارتباط با برخی معلولین، با همکاری و حمایت دیگر اعضای شورا بحث مناسب‌سازی معابر شهری را به عنوان رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری یزد در دستور کارم قرار دادم.

رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی یزد با اشاره به اقدامات انجام شده در این حوزه، گفت: با تصویب اعضای شورای شهر در بودجه سال ۹۸ شهرداری یزد ردیف مناسب‌سازی معلولین ایجاد و برنامه‌ریزی گسترده و منسجم در خصوص این مهم به طور ویژه‌تری در دستور کار قرار گرفت.  

نیکنام برگزاری اولین جشنواره ملی گردشگری معلولین را از جمله اقدامات و برنامه‌های تدوین شده برای نهادینه کردن فرهنگ مناسب‌سازی معابر شهری و ابنیه تاریخی شهر میراث جهانی یزد دانست و بیان کرد: در نظر داریم با برگزاری این رویداد فرهنگی و اجتماعی علاوه بر حساس‌سازی جامعه در این خصوص، زیرساخت‌های یزد برای حضور معلولین در جامعه را نیز تقویت و ایجاد کنیم.

وی در ادامه با بیان این که شرکت کنندگان این جشنواره ملی مسئولان و روئسای انجمن های ضایع نخاعی کشور هستند، تصریح کرد: این رویداد فرهنگی و اجتماعی از ۱۰ تا ۲۰ آذر ماه در شهر میراث جهانی یزد برگزار می‌شود.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اقدامات و تلاش های شهرداری به ویژه معاونت خدمات شهری، گفت:‌ خوشبختانه مناسب سازی فضاهای شهری به خوبی در اولویت اجرایی این معاونت قرار گرفته و امیدوارم با تلاش هایی که در این راستا انجام و در دستور کار است به نتایجی مطلوب در حوزه معلولین و در راستای رسیدن به عنوان «یزد شهر دوستدار معلول» برسیم.

این مسئول با بیان این که گردشگری برای معلولین فقط از نظر تفریحی اهمیت ندارد، ‌ تصریح کرد: یکی از مهمترین فرآیند درمانی برای یک فرد معلول هدایت و تشویق وی به سمت سفر و گردشگری است.

وی مناسب سازی فضای عمومی برای حضور پرشور معلولین را مستلزم عزمی ملی دانست و تأکید کرد: اولین جشنواره ملی گردشگری معلولین در استان یزد می‌تواند الگوی مناسبی برای دیگر شهرها و استان‌های کشور در حوزه مناسب سازی فضای شهری باشد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد در پایان سخنان خود، تأکید کرد: علی‌رغم این که بودجه نقش موثری دارد ولی، ‌همدلی و همراهی مستمر مردم و مسئولان نقش مهمی در تحقق اهداف و آرمان‌های بزرگ توسعه‌ای ایفا می‌کند.

کد خبر 464060

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha