وزارت صنعت ژاپن اعلام کرد آب فرآوری‌شده و نسبتا آلوده راکتور هسته‌ای آسیب‌دیده فوکوشیما این کشور به اقیانوس آرام سرریز می‌شود.

آلودگي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، وزارت صنعت ژاپن روز سه‌شنبه ۲۸ آبان ماه در بیانیه‌ای که روزنامه ژاپن تودی منتشر کرد، آورده است که اگرچه این آب حاوی موادی آلوده است اما آلودگی آن بسیار پایین بوده و برای انسان خطری ایجاد نمی‌کند.

این بیانیه می‌افزاید: به همین دلیل از این پس می‌توان این آب را وارد اقیانوس کرد و خطرهای آن برای انسان بسیار ناچیز است و نسبتا ایمن محسوب می‌شود.

این نیروگاه در جریان سونامی و زمین‌لرزه شدید سال ۲۰۱۱ میلادی به شدت آسیب دید و آلودگی ناشی از آن به اقیانوس ریخت و باعث یک فاجعه دریایی شد و از آن پس تاکنون کارشناسان و دانشمندان اتمی مشغول تعمیر نیروگاه بوده‌اند.

این وزارتخانه تصریح کرد: آب آلوده در این نیروگاه که قرار است به‌تدریج به اقیانوس آرام تخلیه شود، فعلا در تانکرها و مخازن مخصوص ذخیره می‌شود و آلودگی رادیو اکتیو آن پایین است.

این میزان آب جمع‌آوری شده نسبتا آلوده بیش از ۱۰۰ تن است و دولت می‌گوید هر روز بر میزان آن افزوده می‌شود و به دنبال راه‌هایی برای تخلیه آن است.

شماری از ماهی‌گیران ژاپنی به این تصمیم اعتراض کرده‌اند و گفته‌اند که تخلیه آن به اقیانوس برای محیط زیست دریایی و زندگی ماهی‌گیران یک خطر بزرگ است.

دولت کره جنوبی نیز به این تصمیم دولت ژاپن واکنش نشان داده و خواستار جلوگیری از چنین کاری شده و نسبت به پیامدهای آن هشدار داده است.

کد خبر 464047

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha