یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های توریستی آسیا در کامبوج، اقدامی مهم و مثبت را برای حفاظت از حیوانات در پیش گرفته است.

فيل‌سواري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، به دنبال فشارهای گروه‌های فعال حقوق حیوانات، مقامات پارک باستان‌شناسی انگکور در شهر سیم ریپ کامبوج اعلام کردند که از اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی فیل‌سواری را ممنوع خواهند کرد. روند این ‌ممنوعیت هم‌اکنون زودتر از موعد آغاز شده است.

به گفته رسانه‌های محلی در تاریخ ۱۵ نوامبر، دو فیل از ۱۴ فیل موجود در این پارک به یکی از مناطق جنگلی محافظت‌ شده در همان نزدیکی منتقل شده‌اند. ۱۲ فیل دیگر نیز تا اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی به همین جنگل منتقل خواهند شد.

به گفته یکی از مقامات پارک باستان‌شناسی انگکور، از آن‌جایی که فیل حیوان بسیار حساس و مهربانی است و ممکن است در چنین محیط‌هایی آسیب ببیند، این پارک تصمیم گرفته است تا از هیچ حیوانی برای فعالیت‌های گردشگری استفاده نکند و فیل‌ها را نیز به محل طبیعی زندگی‌شان بازگرداند.

در سال ۲۰۱۶ میلادی، یک فیل به نام سامبو در انگکور کشته شد که توجه جهانی را به خود جلب کرد. علت مرگ این حیوان سکته مغزی و خستگی ناشی از سواری دادن به تعداد زیادی از مردم در این پارک اعلام شد.

دو سال بعد، صندوق جهانی حیات وحش گزارشی تحلیلی از جمعیت رو به کاهش فیل آسیایی منتشر و خاطرنشان کرد: که جمعیت این گونه در تنها سه نسل، ۵۰ درصد کاهش یافته است.

طبق اعلام مسئولان پارک انگکور، این سایت یونسکو با کاهش شمار گردشگران روبه‌رو شده است. آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که از ژانویه تا سپتامبر سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱.۸ میلیون گردشگر خارجی بلیت مجموعه انگکور وات را خریداری کرده‌اند که در مدت مشابه ۱۰ ماهه در سال ۲۰۱۸ میلادی کاهش ۱۳.۷ درصدی داشته است.

اگرچه هیچ پیش‌بینی‌ در مورد تاثیر اتخاذ این سیاست بر شمار گردشگران و بازدیدکنندگان این سایت یونسکو وجود ندارد اما این تصمیم در حالی گرفته شده است که شمار گردشگران و سازمان‌های گردشگری در سراسر جهان که جاذبه‌های مربوط به حیوانات را تحریم کرده‌اند، رو به افزایش است.

به تازگی یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های مسافرتی در جهان اعلام کرده است که به هیچ سایتی که به پرورش نهنگ‌ها یا دلفین‌ها در اسارت مشغول است، بلیت‌فروشی نخواهد کرد.

کد خبر 464040

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha