پنج ماه پس از کناره‌گیری از سمت سرمربیگری تیم ملی اسپانیا به دلیل بیماری فرزند، لوییز انریکه دوباره روی صندلی هدایت سرخ‌ها می‌نشیند و جایگزین دستیار پیشین خود می‌شود.

سرخيو راموس و روبرتو مورنو در تيم ملي اسپانيا

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین به نقل از گاردین، اندکی پس از پیروزی پنج بر صفر اسپانیا بر رومانی، روبرتو مورنو با چشم‌های اشکبار ورزشگاه متروپولیتانو را ترک کرد تا جای خود را به سرمربی پیشین بدهد. انریکه پنج ماه پیش برای مراقبت از دختر ۹ ساله خود از تیم ملی فوتبال اسپانیا کناره‌گیری کرد و در نهایت هم دختر او تسلیم بیماری سرطان استخوان شد.

مورنو که پیش‌تر گفته بود با کمال میل حاضر است جای خود را به انریکه بدهد، بدون گفتن حتی یک کلمه از هدایت قهرمان پیشین جهان و اروپا کناره گرفت تا نشان بدهد اوضاع چندان وفق مراد او پیش نرفته است. هیچ‌کدام از بازیکنان اسپانیا هم پس از پیروزی پرگل بر رومانی با رسانه‌ها گفتگو نکردند. انریکه پنجمین سرمربی سرخ‌ها از تابستان گذشته در دوران ریاست لوییز روبیالس بر فدراسیون فوتبال اسپانیاست.

اسپانیا با هدایت خولن لوپتگی وارد جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه شد اما مذاکره لوپتگی با مدیران رئال‌مادرید و پذیرفتن سمت سرمربیگری قهرمان وقت اروپا باعث شد فرناندو هیه‌رو در جام‌جهانی روی صندلی هدایت سرخ‌ها بنشیند. بعد از ناکامی در روسیه، انریکه سرمربی اسپانیا شد و ژوئن امسال جای خود را به دستیارش مورنو داد. بازگشت انریکه به تیم ملی و جدایی مورنو به معنی حضور پنجمین سرمربی در ۱۸ ماه اخیر است.

انریکه ماه مارس گذشته در آستانه بازی با مالت اردوی اسپانیا را ترک کرد تا به خانواده‌اش بپیوندد. هر چند از دور هدایت بازیکنان را بر عهده داشت. بعد قرار شد مورنو تا ماه سپتامبر سرمربی موقت باشد و با آمدن انریکه جایش را به سرمربی اصلی بدهد. او اصرار داشت دوستی برایش بالاتر و ارزشمندتر از سرمربیگری تیم ملی فوتبال اسپانیاست اما روش جدا شدن مورنو از تیم ملی بر احتمال بازگشت او به صندلی دستیاری خط بطلان کشید.

پس از پیروزی اسپانیا بر مالت در شامگاه جمعه، رئیس فدراسیون فوتبال این کشور از اعتماد خود به گروه مربیگری فعلی سخن گفته اما اطمینان نداده بود که مورنو و دستیارانش تیم ملی را در یورو ۲۰۲۰ هدایت و راهبری می‌کنند. به نظر می‌رسد سرمربی موقت بیش از هر چیز از شیوه رفتار روبیالس آزرده شده و به همین دلیل هم در نشست خبری پس از بازی با رومانی شرکت نکرد.

کد خبر 464030

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha