روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست هنگ‌کنگ از آغاز فرآیند ثبت نام نامزدها برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ تایوان خبر داد.

تايوان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا،  ثبت‌نام نامزدها در کمیسیون مرکزی انتخابات تایوان از دوشنبه آغاز شده و به مدت پنج روز ادامه دارد.

«هان کوو یوو»، شهردار شهر کائوسیونگ واقع در جنوب تایوان، از سوی حزب ملی‌گرا در این انتخابات ثبت نام کرده است. این حزب که از مخالفان اصلی «سای اینگ ون»، رئیس فعلی دولت تایوان است یک موضع آشتی‌جویانه با چین دارد.

به گزارش روز سه‌شنبه‌ ۲۸ آبان ساوث چاینا، هان بعد از ثبت نام خود در این انتخابات گفت زندگی ۲۳ میلیون نفر از ساکنان تایوان در گرو این انتخابات است و او در پی کسب آرای مردمی است که احساس می‌کنند دوران سختی را می‌گذرانند.

«سای اینگ ون»، رئیس‌جمهور کنونی از حزب حاکم پیشروی دموکراتیک که ذهنیت استقلال از چین را دارد، قرار است به‌زودی نامزدی خود را ثبت کند.

حزب خانم سای سال گذشته در انتخابات شهرداری نتایج را به رقیب خود یعنی حزب ملی‌گرا باخت.

آمریکا و برخی کشورهای غربی در چند سال گذشته با فروش تسلیحات به تایوان و تصویب چند لایحه، از استقلال طلبان تایوان حمایت کرده اند و این موضوع ضمن این‌که باعث خشم و انتقاد پکن شده است زمینه را برای تحرکات بیشتر استقلال طلبان در این جزیره فراهم کرده است.

کارشناسان معتقدند مردم تایوان که هم اکنون در فشار اقتصادی قرار گرفته‌اند گرایش بیشتر به سمت حزب ملی گرا و سیاست این حزب به دلیل نزدیکی به چین دارند.

روابط دو سوی تنگه تایوان به احتمال زیاد یک مساله عمده در مبارزات انتخاباتی این جزیره خواهد بود.

کد خبر 464028

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha