قطار تندرو (HSR) پس از سال‌ها تاخیر در تایلند به عنوان بخشی از «ابتکار جاده و کمربند» که هدفش اتصال چین با بقیه آسیا با زیرساخت‌های جدید حمل‌ونقل است، به اجرا در می‌آید.

HSR

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان ایستگاه جدیدی که در منطقه «بنگ سو» بانکوک جایگزین ایستگاه ۱۰۳ ساله هولامفونگ خواهد شد، هم به مسافران قطار تندرو (HSR) و هم به مسافران شبکه ریلی موجود تایلند که قرار است به صورت دوخطی درآید، خدمات خواهد داد.

یک شرکت مختلط که بوسیله گروه «سی‌پی» تایلند رهبری می‌شود، قراردادی با شرکت دولتی راه‌آهن تایلند برای ساختن خط آهن تندرو برای اتصال دو فرودگاه بانکوک یعنی سووارنابومی و دن‌موئنگ به سه ایالت شرقی امضا کرده است. 

این خط آهن تندرو به «خط فرودگاه راه‌آهن» موجود اضافه خواهد شد که قطار ارتقایافته‌ای است که فرودگاه سووارنابومی را به سیستم متروی بانکوک متصل می‌کند.

این خط طراحی‌شده از فرودگاه دن‌موئنگ شروع می‌شود و با گذر از ایستگاه «بنگ سو» در ماکاسان در مرکز بانکوک توقف خواهد داشت و بعد در نهایت به شهر ساحلی پاتایا در ۱۲۰ کیلومتری جنوب بانکوک خواهد رسید که یک مرکز توریستی عمده در خلیج تایلند است.

انتظار می‌رود این خط آهن تندرو ۲۲۰ کیلومتری در سال ۲۰۲۴ تکمیل شود و به فرودگاه یو- تاپائو در حومه پاتایا در ایالت رایونگ برسد.

کد خبر 463998

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha