دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳
۰ نفر

محاکمه مجدد شهردار اسبق تهران قرار است ۶آذرماه امسال در دادگاه کیفری استان تهران انجام شود و در این میان تشخیص دادگاه درباره اینکه قتل میترا استاد عمد بوده یا شبه‌عمد، می‌تواند محکومیت حبس را از یک تا ۱۰سال تغییر دهد.

نجفي

به گزارش همشهری، روز گذشته وکیل محمدعلی نجفی با اشاره به برگزاری دادگاه موکلش در تاریخ ۶آذرماه به خبرگزاری فارس گفت: نظریه کارشناسان درباره ایرادی که دیوان‌عالی کشور به حکم قبلی گرفته بود، نسبت به ‌نظریات قبلی بهتر بوده و همراه با تغییراتی است. وی ادامه داد: در نظریه قبلی، کارشناسان معتقد بودند شلیک گلوله، مستقیم به قفسه سینه مقتول اصابت کرده اما اکنون معتقدند، «شلیک غیرمستقیم» بوده است. وی ادامه داد: همچنین کارشناسان معتقدند، گلوله ابتدا به‌دست اصابت کرده و سپس خارج شده و به‌صورت «زاویه‌دار» به قفسه سینه خورده است. این دلایل درها را برای دفاع قتل شبه‌عمد باز می‌کند که چنانچه قتل شبه‌عمد تأیید شود، حداقل یک‌سال و حداکثر ۳سال مجازات درنظر گرفته خواهد شد و درصورتی که دادگاه بازهم برای متهم قتل عمد درنظر بگیرد، او با توجه به گذشت اولیای دم به حبس از ۳ تا ۱۰سال محکوم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پرونده ابهامات زیادی دارد، ‌گفت: تقاضای رفع این ابهامات را داده‌ایم، ما ۱۷نقطه ابهام را مشخص و تعریف کرده‌ایم، چراکه معتقدیم باید زوایا روشن شود. ما معتقد بودیم که گلوله دفرمه‌شده اما کارشناسان این موضوع را نپذیرفتند و درنظریه جدید معتقدند دفرمه‌شدن گلوله به‌دلیل اصابت به‌دست بوده، نه اصابت به سطوح دیگر. بنابراین تغییرات بنیادی در نظریه جدید اتفاق افتاده است.

این وکیل دادگستری گفت: دیوان عالی کشور خواسته بود کارشناسان تصویر روشنی نسبت به اینکه گلوله به‌ دست و سپس به قفسه اصابت کرده ارائه دهند؛ چراکه در پرونده، تصویر روشنی وجود نداشت و باید مستنداتی بدهند. دادگاه نیز در این خصوص از کارشناسان خواست تا صراحتا در این خصوص نظر بدهند اما در این نظریه جدید نیز مستندات ارائه نشده و این یکی از ایرادات مهم است. براساس این گزارش، محمدعلی نجفی، شهردار اسبق تهران خرداد امسال، میترا استاد همسر دوم خود را به قتل رساند و از سوی شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کشکولی به قصاص محکوم شد، اما دیوان عالی کشور در تحقیقات این پرونده، نقص‌هایی مطرح کرد و در نتیجه قرار شد محاکمه مجدد تکرار شود. این در حالی است که اولیای دم مرحوم میترا استاد از قصاص نجفی گذشتند.

کد خبر 463979

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha