مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
۰ نفر

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: در راستای اجرای قانون شکار و صید و به‌منظور بهره‌برداری پایدار و خردمندانه گونه‌های پرندگان قابل شکار و صید، صدور پروانه عادی شکار پرندگان وحشی در این استان آغاز شد.

شکار

به گزارش همشهری به نقل از ایرنا، مهدی صفی خانی روز دوشنبه بیان کرد: این پروانه تنها برای شکار در محدوده شکار آزاد صادر شده و افراد دارای پروانه، مجاز به شکار در مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع نیستند.

وی با بیان اینکه صدور پروانه تا نیمه اسفند ادامه دارد افزود: افراد دارای پروانه تنها در روزهای پنجشنبه و جمعه به تعداد چهار قطعه پرنده وحشی از گونه های کبک، تیهو، فاخته، قمری و باقرقره مجاز به شکار هستند.

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست همدان بیان کرد: در شهرستان همدان صدور پروانه منوط به حضور متقاضیان در دوره توجیهی مقررات و قوانین شکار و صید است.

صفی خانی ادامه داد: پروانه شکار و صید برای افرادی که دارای پرونده تخلف شکار و صید هستند صادر نمی شود و آنها از این مزایا محروم هستند.

وی گفت: پرندگان با توجه به پایش های صورت گرفته توسط یگان حفاظت محیط زیست و فراوانی پرندگان در طبیعت انتخاب شدند و جامعه هدف صدور مجوز، افراد غیربومی و بیگانه نیستند.

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست همدان اظهار داشت: شکار روزانه چهار گونه پرنده، بر اساس فراوانی گونه ها و شمار شکارچیان دارای مجوز در استان در نظر گرفته شده است.

صفی خانی بیان کرد: طبق بررسی های صورت گرفته با شکار پرنده های وحشی همچون کبک، تیهو، فاخته، قمری و باقرقره تاثیری در جمعیت این گونه وارد نمی شود اما از شکار این پرندگان در دیگر فصل های غیر مجاز به ویژه فصل زاد و ولد جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: استان همدان دارای گونه اندمیک (بومی) نیست و تنها گونه میش مرغ در گذشته در همدان وجود داشت که به علت تخریب و تغییر زیستگاه این گونه مشاهده نشده بود که به تازگی گزارش هایی مبنی بر مشاهده این گونه ارائه شده است.

صفی خانی افزود: ۳۱۵ گونه جانوری مهره دار در استان همدان شناسایی شده که ۱۹۳ گونه از این تعداد انواع پرندگان هستند.

کد خبر 463937

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha