مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
۰ نفر

۴۰ هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی استان البرز در سال تحصیلی ۹۹- ۹۸ تحت پوشش آموزش‌های قرآنی قرار گرفته‌اند.

قرآن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدرس کشوری دوره تربیت مربی حفظ جزء سی قرآن کریم در دوره توانمند سازی مربیان قرآن کریم که درکانون استانی فرهنگی تربیتی شهید محمد حسین فهمیده در کرج برگزار شد، اظهارداشت: استان البرز در زمینه آموزش های قرآنی  مدارس از پیشتازان کشور است.

حجت الاسلام مجتبی شغلی خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌های آموزش‌ و پرورش برای ترویج و فرهنگ‌سازی حفظ قرآن کریم است که در این راه نیاز به مشارکت بیشتر والدین و مربیان در استان های مختلف از جمله در البرز داریم.

وی بیان داشت: قرائت و حفظ قرآن بهترین فعالیت برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی است که همواره در مدرسه و خانه باید به آن نگاه عمیقی شود.

شغلی یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی را مانوس شدن کودکان و نوجوانان با قرآن و سیره اهل بیت (ع) برشمرد و یادآورشد: انس با کتاب الهی سلامت جامعه را رقم می زند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم به عنوان مدخل ورود به این کتاب آسمانی است.

عیسی بابالو تصریح کرد: مربیان قرآنی  در مدارس و دارالقرآن های وابسته به آموزش و پرورش از زمان شروع طرح ملی حفظ ۳۰ جزء قرآن کریم اقدام به آموزش شیوه های حفظ قرآن و تثبیت آن برای آشنایی بیشتر دانش آموزان و اولیا کرده اند.

وی اضافه کرد: برای مشارکت دانش آموزان در این طرح  گروه های هم اندیشی نیز در استان تشکیل شده است.

بابالو با اشاره به اینکه مجری این طرح معلم در کلاس است، ادامه داد: معلم ارتباط مستقیم و مستمر با دانش آموز دارد لذا در تشویق و هدایت دانش آموزان در حفظ ۳۰ جزء قرآن کریم نقش موثری دارد.

وی عنوان کرد: این طرح ملی در بین دانش آموزان کلاس اول تا سوم ابتدایی از سال ۱۳۹۰ به اجرا درآمده است.

برای ۹۰ مربی شرکت کننده در این دوره توانمند سازی گواهینامه صادر می شود.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

کد خبر 463923

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha