وزیر نیرو با بیان اینکه ۲۲۷ طرح بزرگ با ۳۳ هزار میلیارد تومان اعتبار در کشور افتتاح می‌شود، گفت: در پی اصلاح قیمت بنزین، گروهی که مشخص است تحریکات آنها از کجا سرچشمه می‌گیرد، در جمع معترضان حاضر شدند و به دستگاه‌های خدمت‌رسان آب و برق آسیب زدند.

رضا اردکانیان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، از گرمسار، رضا اردکانیان در آیین افتتاح پست و خطوط ۴۰۰ کیلوولت ایوانکی اظهار کرد: بسیار خرسندم که در ماه ربیع‌الاول و زیر بارش رحمت خداوند در ادامه پویش «الف - ب - ایران»، این هفته به استان سمنان سفر کرده‌ام. ‌

وی با بیان اینکه آب و انرژی نقش مؤثری در استمرار حیات و توسعه پایدار کشور دارند، افزود: پویش «الف - ب - ایران» اقدامی برای به‌روزرسانی گردش منظم توسعه و تولید کشور در زمان تحمیل ظالمانه‌ترین تحریم‌های ضدانسانی به مردم این سرزمین است.

وزیر نیرو با بیان اینکه در این پویش علاوه بر فرصت تماس با مردم، هر هفته طرح‌های مختلفی در کشور افتتاح می‌شود، اضافه کرد: انرژی به‌عنوان اصلی‌ترین زیرساخت فعالیت‌ها در کشور است و ارائه حرکت منظم در این زمینه پیامی مهم برای تمام دنیا دارد.

اردکانیان بیان کرد: ۲۲۷ طرح بزرگ با ۳۳ هزار میلیارد تومان اعتبار طی ۶ ماه دوم سال در ۳۱ استان کشور افتتاح می‌شود و ۱۰ سد بزرگ میلیون‌ها لیتر آب را به ظرفیت سدهای کشور اضافه خواهند کرد و همچنین ۲۶ هزار هکتار زمین نیز برای استفاده کشاورزان تحت زهکشی قرار خواهد گرفت.

  • اتصال روزانه ۶ روستای کشور به شبکه آب‌رسانی پایدار

وی با بیان اینکه در پویش جدید وزارت نیرو، هر روز به‌صورت متوسط ۶ روستای کشور به شبکه آب‌رسانی پایدار وصل می‌شود، تصریح کرد: در دوران فعالیت دولت تدبیر و امید، ۱۰ هزار و ۳۴۰ روستای کشور به شبکه‌های آب سالم و بهداشتی وصل شدند.

وزیر نیرو اضافه کرد: طی فعالیت دولت‌های قبل، درمجموع ۹۰۰ هزار نفر از روستائیان کشور از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره‌مند بوده‌اند و طی ۶ سال فعالیت دولت تدبیر و امید، ۶ میلیون و ۸۵۰ هزار نفر دیگر به این تعداد اضافه شده‌اند.

  • گروهی در جمع معترضان به دستگاه‌های خدمت‌رسان آسیب زدند

اردکانیان گفت: متأسفانه این روزها در پی اصلاح قیمت بنزین، گروهی که تحریکات آنها مشخص است، از کجا سرچشمه می‌گیرد، در جمع معترضان حاضر شدند و به دستگاه‌های خدمت‌رسان ازجمله آب و برق آسیب زدند و این افراد خدمات‌رسانی به مردم را هدف قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری، ۹ نیروگاه حرارتی با ظرفیت سه هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه خواهد شد، تصریح کرد: ۱۱۱ پروژه بزرگ در بخش‌های مختلف آب، برق و فاضلاب استان سمنان با یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در استان سمنان سرمایه‌گذاری شده است که به‌صورت متوسط ۵۵ درصد پیشرفت داشته‌اند که امیدواریم به‌زودی به بهرهبرداری کامل برسد.

اردکانیان با بیان اینکه پویش «الف - ب - ایران» محدود به سال جاری نخواهد بود و در سال بعد نیز ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: یکی از پاداش‌های صبر و بردباری مردم، نزول باران رحمت الهی بود که بر اساس آخرین گزارش‌ها در استان سمنان از یکم مهرماه حدوداً دو برابر بارش متوسط بلندمدت ۳۰ ساله، باران باریده است.

وزیر نیرو در سفر یک‌روزه خود به استان سمنان، پست ۴۰۰ کیلوولت شهر ایوانکی و طرح آب‌رسانی به ۲۰ روستای شهرستان‌های گرمسار و آرادان را به‌صورت هم‌زمان در روستای داورآباد شهرستان آرادان افتتاح می‌کند.

همچنین عملیات اجرایی فاز نهایی پروژه آب‌رسانی به ۱۱ روستای دیگر شهرستان‌های گرمسار و آرادان با دستور وزیر نیرو آغاز خواهد شد.

کد خبر 463922

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha