رئیس پلیس راه استان اردبیل با اشاره به بارش اولین برف پاییزی و تغییر شرایط جوی بر ضرورت قانونمندی رانندگان تاکید کرد و گفت: تردد از جاده خلخال - اسالم فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

برف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ سیدمحمد صفوی اظهار داشت: به دنبال تغییر شرایط جوی و کاهش چشمگیر دمای هوا، اولین برف پاییزی بر زمین نشسته و مشکلاتی را در تردد عادی وسایط نقلیه به وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون تمامی جاده‌های ارتباطی استان اردبیل باز بوده و تردد در آن امکان‌پذیر است، افزود: عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در بیشتر جاده‌ها انجام شده است.

او بر لزوم همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی بویژه زنجیر چرخ و نیز اطمینان از سالم بودن سیستم گرمایشی و برف‌پاکن خودرو تاکید کرد.  

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر به نام‌های حیران، صایین، بودالالو، نقدوز، الماس، لنگان، قره‌آغاج و اسلام‌آباد در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند. اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود از نقاط سردسیر ایران محسوب می‌شود و از وضعیت جوی بسیار متغیر برخوردار است.

کد خبر 463901

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اردبیل

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha